Ga naar inhoud
  • 1

Lettertype probleem met prints


miltenb

Vraag

Hoi Hoi!

Ik heb een oplossing onder ogen die uit FM8 stamt. Bijan alles doet het wel weer in FM19, maar printen is nog een beetje problematisch. 

De gebruikers copy/pasten veel gegevens van externe bronnen en doen bij de paste dan de bekende undo, waardoor de opmaak naar de veld opmaak sprint en het er vrij netjes uitziet.
Echter, wanneer de print wordt gedaan, dan ziet het er op de pdf en print toch net anders uit. De GetAsCss geeft met ook gewoon '<spanstyle="">Koe</span>'.

Waarschijnlijk kijk ik over iets heen dat heel voordehandliggend is, maar ik zie het even niet. 
De style van het veld staat nog wel op Classic en default*. Ik kan deze ook niet saven.

Hoe zorg ik er voor dat de tekst gewoon uniform print voor dat veld?

Enorm dank voor het meedenken.

Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Het is classic omdat het door de conversie naar fmp12 heen is gegaan. De prints zagen er in eerste instantie best behoorlijk uit, maar nu komt dit naar boven bij copy/paste acties. Het is ook maar heel subtiel verschillend; je ziet het aan de '&' bijvoorbeeld. Ik vind het zelf niet super storend. Degene naast me wel. 

Link naar reactie
  • 0

Classic is wat Claris / FMI ooit introduceerde in FileMaker Pro 12. Je zou om te beginnen alles om kunnen zetten naar Minimalist, wat de default is maar met ondersteuning voor een aantal extra eigenschappen o.a. voor checkboxes en radio buttons.

Minimalist is een soort blanko theme dat je als startpunt kunt nemen om helemaal zelf een theme op te bouwen. Zoals aangegeven is TextFormatRemove(self) de juiste methode om alle extra zooi eruit te halen. Daarna kun je de tekst weergeven volgens je eigen theme of met een standaard Claris theme.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...