Jump to content
  • 0

Zoek script lijkt niet meer te werken.

StevenDn

Question

Posted

Goedemiddag, ik heb een standaard script die ik bijna altijd gebruik om zaken op te zoeken, maar deze blijkt niet te werken.

Enig idee wat dit zou kunnen zijn ? Ik zoek ofwel het klantennummer of het adres ( straat )

Alvast bedankt. 

image.thumb.png.7670cb7f635e2c91236f8f4fb6a83505.png

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted
26 minuten geleden, bigbadwolf zei:

Je hebt foutafvanging aan staan, krijg je fouten terug?

Neen, ik krijg geen fouten terug. Ik krijg als resultaat altijd het eerste record dat ik ooit heb aangemaakt uit die lijst. 

• 0
Posted (edited)
9 minuten geleden, bigbadwolf zei:

Heb je gecontroleerd door de waarden van de variabelen zelf in te geven? En… is de relatie die je gebruikt geldig?

• Bij het gewoon zoeken " Command + F " werkt hij perfect. 
  • Als ik de variabele er uit haal en een bestaande waarde ingeef ook.
  • Relatie werkt ook. 

edit : Is het omdat ik een list layout werk ?image.thumb.png.6bad361823cc2dfac764e7e89dd8c48b.png

Edited by StevenDn
  • 0
Posted

En je weet zeker dat de variabelen ook waardes bevatten? Gecontroleerd in de debugger?

Je werkt overigens (als de schermafbeelding klopt) in table mode, niet in list mode…, maar dat maakt voor het zoeken niet uit.

• 0
Posted

Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat dit script ooit goed heeft gewerkt.

Als je kijkt naar de afloop ... 
als je zoekveld leeg is toon je alles en dan kom je op een record. Dat is ofwel het record waar je op stond en als je niks hebt gevonden kom je op het eerste record

als je wel iets in je zoekveld invult en vervolgens het script triggert, dan worden de beide variabelen gevuld met de klantcode en het adres van het record waar je op dat moment op staat. Daarna wordt de zoekopdracht uitgevoerd met die twee variabelen. Er kunnen dan 2 dingen gebeuren: 1) Je vind het record waar je op stond en alle anderen zijn weggelaten. 2) Als 1 of beide variabelen leeg zijn, krijg je een foutmelding, want dan wordt in dat veld op de naam van de variabele gezocht en dat geeft nooit resultaat.

Ga maar op een record staan waar het adres leeg is, vul je zoekveld en trigger het script, dan vind je niks c.q. je krijgt een foutmelding. Selecteer daarna weer een record waarin klantnummer en adres beiden zijngevuld en doe dan hetzelfde.

Probeer je script eens te debuggen, samen met de dataviewer (gegevensweergave), dan zie je snel wat er gebeurt.

• 0
Posted
10 uren geleden, menno zei:

Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat dit script ooit goed heeft gewerkt.

Als je kijkt naar de afloop ... 
als je zoekveld leeg is toon je alles en dan kom je op een record. Dat is ofwel het record waar je op stond en als je niks hebt gevonden kom je op het eerste record

als je wel iets in je zoekveld invult en vervolgens het script triggert, dan worden de beide variabelen gevuld met de klantcode en het adres van het record waar je op dat moment op staat. Daarna wordt de zoekopdracht uitgevoerd met die twee variabelen. Er kunnen dan 2 dingen gebeuren: 1) Je vind het record waar je op stond en alle anderen zijn weggelaten. 2) Als 1 of beide variabelen leeg zijn, krijg je een foutmelding, want dan wordt in dat veld op de naam van de variabele gezocht en dat geeft nooit resultaat.

Ga maar op een record staan waar het adres leeg is, vul je zoekveld en trigger het script, dan vind je niks c.q. je krijgt een foutmelding. Selecteer daarna weer een record waarin klantnummer en adres beiden zijngevuld en doe dan hetzelfde.

Probeer je script eens te debuggen, samen met de dataviewer (gegevensweergave), dan zie je snel wat er gebeurt.

Klopt inderdaad volledig. En @bigbadwolf alvast bedankt !