Ga naar inhoud
  • 0

Portaal aantallen optellen per product


StevenDn

Vraag

Goedemiddag,

Ik heb 2 tabellen, " Factuurlijnen" & Producten "

In de tabel producten heb ik een portaal van factuurlijnen, met de aantallen die de klant besteld heeft. Nu zou ik graag die aantallen optellen, en daarna aftrekken van het totaal aantal van het product. Is het mogelijk om een som te krijgen van het totale aantal dan verkocht is geweest per artikel ?

 

Alvast bedankt !

Scherm­afbeelding.png

Scherm­afbeelding 1.png

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Om de juiste aantallen PER product te krijgen moet je eigenlijk in de factuurlijnen een relatie leggen tussen dezelfde producten en die dan optellen.

Vanuit factuurlijnen leg je dan een relatie naar het product.

Je kunt dan met een simpele som het beschikbare aantal (ik neem aan dat je dat in de Producten het staan) verminderen met het bestelde aantal.

Even een vraagje… in je schema leg je een relatie tussen het Product_ID + de Product Naam, waarom? De relatie tussen Product_ID in de factuurlijnen en in de Producten moet voldoende zijn (er vanuit gaande dat het ID uniek is).

Link naar reactie
  • 0

De relatie welke je in je vraag hebt gezet heeft zowel Product Naam als Product_ID als match velden. Moet dat niet alleen veld Product_ID zijn?


Vanuit de producten tabel kun je met een SUM(Factuurlijnen::Aantal) het totale aantal in de factuurlijnen met een zelfde Product_ID bepalen.

 

(BBW was me voor. 😀)

aangepast door Banach
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...