Ga naar inhoud
  • 0

Database niet beschikbaar


Faay

Vraag

Beste Filemaker gevorderden,

Sinds kort heb ik voor prive test doeleinden de set "gekocht": Filemaker Developper. Omdat ik mijn gebouwde database ook buiten de deur wou testen.

Ik heb Server geinstalleerd op mijn local Mac Mini M2. Kan ook verbinding krijgen via of "Open Launch Center" of via een browser (op dezelfde machine).  Via mij Ipad en Safari lukt het niet.

Maar dan ben ik in de server, zie mijn database staan maar krijg steevast de melding: Database niet beschikbaar.  Wat doe ik verkeerd? of ben ik iets vergeten aan te passen?

Hoor graag als jullie de oplossing weten,

 

Groeten

 

Rob

Link naar reactie

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ha Banach,

die staan allemaal aan. Nog meer suggesties? En waarom kan ik uberhaupt niet in de server komen vanaf mijn tablet. IPAD. Safari blokkeert. "Safari kan de pagina niet openen. Fout: "De URL kan niet worden weergegeven".  Ook raar toch?

 

Link naar reactie
  • 0

Controleer de adressen. 

Intern moet de IP van de Mac mini worden gebruikt op je LAN, en dat is niet 127.0.0.1 waar de machine naar zichzelf verwijst.

Extern je publieke IP, waarbij poort 5003 en 443 naar het interne IP adres wordt gestuurd. Dat moet je instellen op je router, of de Mac in DMZ zetten (goed beveiligen dan).

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...