Jump to content
  • 0

Verplicht gebruik van gestructureerde elektronische facturen vanaf 2026

se7en

Question

9 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted
Op 23-8-2024 om 10:27, Lutmers zei:

Iemand geïnteresseerd in "Peppol-BIS-formaat" facturen uit Filemaker, stuur maar een PM. We werken hier al een paar jaar succesvol mee. 

kan ik wat meer inlichtingen inwinnen?  hoe maak ik van mijn huidige facturen in PDF  digitale facturen die de overheid eist vanaf 2026

• 0
Posted

Alleen indien je voor de Nederlandse overheid opdrachten uitvoert is het digitaal factureren met UBL verplicht, maar voor B2B staat er nog niks gepland. Het is heel handig om UBL-facturen te kunnen maken en te verwerken, het scheelt tijd en fouten bij het inboeken.

Onze oosterburen in Duitsland gaan vanaf 1 Januari a.s. 'oefenen' en vanaf 1-1-2026 zijn zij verplicht om B2B digitaal te factureren. Zij hebben de keuze uit 2 protokollen: XRechnung (UBL of CII, 2 verschil) en Factur-X/ZUGFerD (alleen CII).

• 0
Posted
18 hours ago, menno said:

Nederlandse overheid opdrachten uitvoert

Gelukkig heb ik de overheid niet als klant… dus ik hoef me voorlopig geen zorgen te maken. Het is wat mij betreft prima om het er naast te gebruiken. Naar mijn mening is het te ver doorgeschoten in regelzucht om het verplicht te stellen.

• 0
Posted
Op 13-11-2024 om 14:38, menno zei:

Alleen indien je voor de Nederlandse overheid opdrachten uitvoert is het digitaal factureren met UBL verplicht, maar voor B2B staat er nog niks gepland. Het is heel handig om UBL-facturen te kunnen maken en te verwerken, het scheelt tijd en fouten bij het inboeken.

Onze oosterburen in Duitsland gaan vanaf 1 Januari a.s. 'oefenen' en vanaf 1-1-2026 zijn zij verplicht om B2B digitaal te factureren. Zij hebben de keuze uit 2 protokollen: XRechnung (UBL of CII, 2 verschil) en Factur-X/ZUGFerD (alleen CII).

Volgens deze info is het toch verplicht vanaf 2026

https://financien.belgium.be/nl/ondernemingen/btw/e-facturering/verplicht-gebruik-gestructureerde-elektronische-facturen-vanaf-2026

• 0
Posted

1 uur terug, se7en zei:

Volgens deze info is het toch verplicht vanaf 2026

BBW maakte zijn opmerking over Nederlandse bedrijven en ik ook 😁 Jouw informatie is alleen geldig voor Belgische ondernemingen