Jump to content
  • 0

automatisch plugin update

miltenb

Question

Hoi,

Ik probeer via de filemaker server functionaliteit automatisch plugins te verspreiden. FileMaker Inc. heeft hier een document over met ook mogelijke errors.

Fijn, maar oplossingen bieden ze niet.

Weet iemand ( ik denk nu even Sanne ) de oplossing van de error -5 ?

" –5 The downloaded file can’t be copied to the Extensions folder " Ik heb met rechten gespeeld aan de client kant. De serverkant heeft ook alles op alle rechten staan. Toch krijg ik de melding steeds.

FMI blijft een beetje gebrekkig met zijn documentatie.

Alvast bedankt !

13 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Is het opgelost met versie 3.03 ?

Want volgens de bugfixlist van Troi File Plugin :

Version 3.0.1 (for FileMaker 7)  (23-August-2004)
Changed the name of the plug-in, to ensure better  compatibility with the auto update functionality of  FileMaker Server. Changed spaces to underscores: On Mac  OS X the plug-in now is called Troi_File.fmplugin and on  Windows: Troi_File_Plugin.fmx.
IMPORTANT: don't forget to remove the previous  Troi File.fmplugin.

• 0
Ik heb met rechten gespeeld aan de client kant. De serverkant heeft ook alles op alle rechten staan.

Kun je de screendumps plaatsen van de extensie-folder van de FileMaker client waarop het niet lukt?

Heb je al een andere locatie geprobeerd?

Heb je al een andere plug-in geprobeerd?

• 0

Hier is de screendump. Zoals je ziet zit hij er niet eens in, maar hij zit wel in de saved map. Dat klopt dus dan volgens de theorie.

Andere plugin's en andere locatie nog niet geprobeerd, maar zal ik ook proberen.

Tussen twee haakjes. Ik heb niet de MacOS X terminal gebruikt om te tarren, maar Stuffit Deluxe 9.01.

Ondertussen ... prettige feestdagen !

Ik hoop trouwens dat het lukt met die screendump

extensies.png.sitx

• 0

Sorry Joost, ik ben niet duidelijk geweest. Ik wilde vragen: een screendump van de rechten van de extension-folder. Klap ook vooral even het driehoekje van informatie uit.

Kun je die plaatsen? Je kunt het als plaatje erbij laten zien als je het plaatje ongezipt als attachment toevoegd (maximaal 50 kb groot).

Dit is het infovenster van de extensionfolder op mijn harde schijf:

InfoExtensions.gif.1b4e4e53f6796133aa2bbb840da00a93.gif

• 0

Ja, zelfs onze Peter Baanen van Troi is hier een beetje slordig geweest. De Windows plugin noemt hij Troi_File_Plugin.fmx, en de Mac plugin kun je downloaden van de Troi site, maar die heet dan 'Troi_File.fmplugin'.

Ha, denk je dan, dan hernoem ik toch simpelweg die plugin op Mac.

No way José. Als je dat doet werkt de plugin niet meer.

Gelukkig kan het wel omgekeerd. Hernoem de plugin op Windows 'Troi_File.fmx".

Voorts gaat FileMaker Inc denk ik ook niet vrijuit. In de Windows versie van FileMaker 7 de gedownloade plugins zijn onmiddellijk actief. De Mac versie kan wel downloaden, en de plugin komt netjes in de Extensions map, maar je moet FileMaker herstarten vooraleer hij de plugin "ziet". Iets wat volgens mij geen probleem in FileMaker Pro 6 was. Dit laatste is gebaseerd op mijn eigen ervaring, kan iemand dit bevestigen?

Nog een bug in het autoupdate mechanisme: je hebt - bovenstaand voorbeeld volgend - de 'Troi_File_Plugin' map en de 'Troi_File_Plugin.fmx' die erin zit netjes hernoemd, zodat je Mac en Windows versie beiden 'Troi_File' gebruiken.

De autoupdate plugin op Windows ziet nu een nieuwe versie, scriptmatig ga je de boel downloaden, de gedownloade plugin heet ook weer 'Troi_File.fmx', maar de reeds geinstalleerde 'Troi_File_Plugin.fmx' wordt niet verwijderd. Je het nu 2 geinstalleerde Troi File plugins. Ugly.

Dus moet je toch weer op alle werkstations MANUEEL die plugin gaan hernoemen of verwijderen.

Alternatief: met 2 mappen werken op de FileMaker Server, maar eerlijk gezegd vind ik dat zelf nogal zwak.

• 0

Ik had het graag anders gezien maar helaas is de naam inderdaad niet gelijk.

Overigens vind je op onze web site op deze pagina http://www.troi.com/software/autoupdate.html een voorbeeldbestand voor de auto update feature van FileMaker Server, waarmee je de Troi plug-ins die FileMaker 7 native zijn, kunt updaten. Op deze zelfde pagina kun je ook .tar geformatteerde plug-ins downloaden, die het gebruik van auto update op Mac OS X vergemakkelijken.

Ik hoop dat dit helpt.