Jump to content
  • 0

Vraagje ivm knoppen

RON7

Question

Posted

Onder 6 heb ik een touchscreen kassa met een 50 keuzeknoppen (Drank en dan bvb subs cola fanta enz...)Nu wil ik dit onder 7 met een 250 knoppen.wie heeft een idee om het knoppen systeem te vereenvoudigen onder 7 zodat ik bvb niet met 200 scripts of velden in mijn tabel eindig :?::?:

12 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Thx WJ :idea: in de duisternis :D Kidding Heb wel gedacht aan de scriptparameter maar zit dan nog of met veel velden of scripts

VB:layout1 is submenu van Drank en heeft 30 knoppen layout2 van snack en heeft 30 knoppen enz.Een systeem wat maar enkele velden of scripts nodig heeft zou alles vereenvoudigen ; indien mogelijk natuurlijk

Nu zou ik bvb 30 velden kunnen maken per layout en via scriptparameter de data in een portaal invoeren.

• 0
Posted

Ik vrees dat je voor complexe systemen in de realiteit ook complexe systemen in je databanken krijgt. Tenzij je alles grondig gaat herdenken, maar meestal is de opdrachtgever daarmee niet zo blij...

Als je een magazijnier de mogelijkheid wil geven meer dan één artikel te selecteren uit een voorraad van 50.000 stuks, dan moet je op één of andere manier die 50.000 stuks te voorschijn halen, ofwel ineens (waanzin) ofwel via subrubrieken of een andere indeling, maar je moet langs die hoeveelheid heen, geen ontkomen aan.

Je kan natuurlijk ook zeggen: geen Fanta of geen Cecemel, want dat past niet in het systeem. Komt voor... (schoenenzaak A had zoiets voor de terugbetaling van retours).

• 0
Posted

Zo vanop een afstand denk ik dat de combinatie Get(Scriptparameter), GetField(), conditional valuelists en een dynamisch portaal met portaalfiltering, wonderen zal doen op het vlak van aantal velden, aantal layouts en scripts.

• 0
Posted

Met de volgende stuctuur moet je een eind kunnen komen

Relaties

1 menu heeft 1 of meerder Submenu's

2 1 submenu heeft 1 of meerder knoppen.

3 tabellen

1 Menu

2 Submenu

3 Knoppen

Door de nieuwe mogelijkheid van de portals om te starten op een bepaald gerelateerd record kan je in bijvoorbeeld 3 portals met knoppen tonen van 1-10 10-20 20-30

Je vertaald je knoppen dus in records. Dit maakt het mogelijk om met heel weinig velden en scripten en layouts uit te kunnen.

Gr,

WJ

• 0
Posted

Nogmaals dank WJ voor de simpele maar goede oplossing,heb dit nu ook gebruikt voor een kalendertje,dagen in records gestoken en met behulp van layoutpositie en scriptparameter slechts 1 script en 1 relatie nodig om een bepaalde kalenderdag op te roepen.

• 0
Posted

Ondanks alle discussies over 7 kan ik na het aanmaken van een touchscreen kassa toch niet anders dan concluderen dat deze versie toch top is.Heb voor een basis kassa met 9 rubrieken(kan meer) met elk 35 produkten,een invoer-klavier en verkoper-klavier welgeteld 1 layout en 3 scripts nodig.

Dank voor tips;vooral de portaalsturing per rubriek verricht hierin wonderen (zelfs geen scriptparameter nodig voor de knoppen)

De invoer van getallen en verkopers loopt zuiver op scriptparameter,dus makkie

Conclusie:Onder 6 zou ik er nog niet meer aan willen beginnen

• 0
Posted

Ondanks alle discussies over 7 kan ik na het aanmaken van een touchscreen kassa toch niet anders dan concluderen dat deze versie toch top is.Heb voor een basis kassa met 9 rubrieken(kan meer) met elk 35 produkten,een invoer-klavier en verkoper-klavier welgeteld 1 layout en 3 scripts nodig.

Dank voor tips;vooral de portaalsturing per rubriek verricht hierin wonderen (zelfs geen scriptparameter nodig voor de knoppen)

De invoer van getallen en verkopers loopt zuiver op scriptparameter,dus makkie

Conclusie:Onder 6 zou ik er nog niet meer aan willen beginnen

• 0
Posted

:D is er ergens een Bug hier :D -->error niet gepost :arrow:

Maar zo te zien ZEKER gepost

Ran into problems sending Mail. Response: 421 Unexpected failure, please try later

DEBUG MODE

Line : 200

File : /sites/www.clarify.net/www/includes/smtp.php