Ga naar inhoud
  • 0

export containerveld


robert.strijers

Vraag

23 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik volg dit onderwerp met argusogen ... ik had gehoopt dat dit ondertussen wel al zou kunnen met v8.0 maar ik geloof dat ook in deze laatste versie dit niet mogelijk is :(

 

Eveneens is het nog steeds niet mogelijk om transparante afbeeldingen te gebruiken, nog iets waar ik al jaaaaren op wacht :?

 

Ondertussen ben ik sedert vandaag de gelukkige (dat hoop ik toch) van een Filemaker 8 Advanced licentie ... zo kan ik mijn eerste (voorzichtige) stapjes wagen in de ontwikkelaarswereld :)

 

Gezien mijn broodheer deze investering nog steeds niet wil doen, ben ik wel verplicht om nog steeds deze groep te blijven volgen.

 

Danny

Link naar reactie
  • 0
,,,,ik had gehoopt dat dit ondertussen wel al zou kunnen met v8.0 maar ik geloof dat ook in deze laatste versie dit niet mogelijk is :( ....

 

Wij blij! Het kan wel met versie 8!

 

Niet alle informatie die in containervelden zit kan worden geexporteerd. In het algemeen lukt fotomateriaal wel, maar zomaar een willekeurig bestand opslaan in een container en deze exporteren lukt lang niet altijd.

 

Ik heb de poging ondernomen om de HLP bestanden van Windows er in op te slaan, en deze tijdens het aanroepen van de help te exporteren en te openen...

Helaas, exporteren van een bestand met de extentie .HLP gaat domweg niet :cry:

Ook nog geprobeert FM te foppen door deze als .JPG op te slaan, maar daar trapt Filemaker ook niet in.

Link naar reactie
  • 0

Mijn dank voor deze hint, Koen!

 

Naar nu blijkt hangt het er vanaf hoe het bestandje in de container terecht is gekomen....

 

Als ik hem met de muis vanuit de Verkenner versleep naar de container, dan gaat de export niet lukken!

Als ik op de container middels de rechtermuistoets een bestand importeer, gaat de export ineens wel lukken!

 

Hebbes! Voor mij een goede oplossing om altijd en overal de Helpbestanden bij de hand te hebben!

Link naar reactie
  • 0

Dank voor alle reacties!

Leuk een actief forum

 

Heb inmiddels versie 1.7 en 1.8 van insidescan gedownload.

 

Ik geloof dat ik als het werkt 75 euro kwijt ben voor een single licentie.

 

Nieuwe uitdaging is het schrijven van een script waar ik de 350 foto's uit het bestand exporteer en bewaar met een variable naam

dus naam.jpg

waarbij naam de naam is van de persoon in het bestand

 

Heeft iemand een tip

het containerveld heet "pasfoto"

 

ik kom tot iets als;

 

copy ["pasfoto"]

Set field ["result", "External("InS-ExportClipboard"; "Naam|jpg")

 

De uitdaging ligt in het definieren van de destination; vul ik die niet in dan vraagt de functie om een naam in te vullen en dan werkt de export wel.

Heb echter geen zin om dat 350x te doen.

Link naar reactie
  • 0
Het antwoord was

 

Werkt dit ook andersom ? Ik bedoel, kan je nu bestanden automatisch importeren in een containerveld?

 

Dit zou wel heel handig zijn, je genereert via een calculatie de bestandsnaam, een scriptje en hopla de gepaste afbeelding in het containerveld.

 

Of ... ben ik nu weer te hoopvol?

 

Greetz @ All :wink:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...