Ga naar inhoud
  • 0

Nederlandstalig FM 8 Advanced


Sanne

Vraag

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

ga via het menu naar edit preferences en bij General kan je de taal naar het Nederlands zetten, althans bij mij toch.

Maar zoals eerder gezegd......niet echt aan te raden. Ik versta dat Nederlands slechter dan het Engels.

 

Als je natuurlijk webstek prefereert boven website of elektronische berichten ipv e-mail...... :wink: [/img]

Link naar reactie
  • 0
ga via het menu naar edit preferences en bij General kan je de taal naar het Nederlands zetten, althans bij mij toch.

Inderdaad, echter alleen onder Windows... :wink:

 

Appeltje-I op het programma-icoontje van FM geeft je een lijstje met de beschikbare talen.

Klopt, schakel alleen de taal in die je wenst.

Link naar reactie
  • 0
Ah: het resultaat van CMD-I ... uh ... Nederlands?

Eh... mmm heb hier meerdere talen... Kan dat zijn na installatie 8v2 / 8v3??? (viel me pas op dat FMPA na de update ineens Nederlands was) heb hier een Nederlandse OSX systeem (wil dat ook zo houden) maar wilde een Engelse FMPA en dat was-ie voordien wel...

Link naar reactie
  • 0

Hier een paar leuke 'vertaalde' scriptstappen:

Engels                       Nederlands
Pause/Resume Script          Script onderbreken/hervatten
Exit Script                  Script afsluiten
Halt Script                  Script onderbreken

Het verschil tussen Pause en Halt is hier vervaagd. Ik kan in het Nederlands geen scripts meer maken door deze gruwelijke vertalingen.

 

Ook heel irritant is de vertaling van functie argumenten. Een voorbeeld:

Left ( text ; numberOfCharacters )        Left ( tekst ; aantal karakters )

Het woord 'numberOfCharacters' kun je met een dubbelklik selecteren. Voor het selecteren van 'aantal karakters' moet je slepen of een aantal clicks uitvoeren. Bijna alle functie argumenten zijn in woorden gesplitst. Waarom?

 

Daarom ontwikkel ik met het Engelse taalpakket aan.

 

Toch is het fijn dat er een Nederlands taalpakket is. Mijn runtime solutions draaien in het Nederlands, dus mijn gebruikers zien dit nooit:

 

error.jpg

Link naar reactie
  • 0

Peter, ik bedoelde niet letterlijk dat jij het aan FM moet doorgeven. Daar denk ik net zo over als jij.

 

Jouw oplossing kan ik natuurlijk zelf niet toepassen op dat wat door FM wordt aangeleverd. Ik los het op door de engelse versie te gebruiken. Het is dus helemaal geen probleem.

 

Er werd immers gevraagd om voorbeelden van ongelukkige vertalingen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...