Jump to content
  • 0

Verwijderen spatie uit Nederlandse postcode

HMJR

Question

12 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Dat mag natuurlijk, maar is niet slim.

Want wie zegt dat de postcode altijd netjes ingevoerd wordt zoals jij het verwacht ... De filter-functie lost dat op.

nu vraag ik mij toch af wat er precies fout kan gaan, behalve dan als men spaties zet tussen de getallen maar dat ben ik nog nooit tegengekomen, want ik gebruik mijn code zelf ook. :?

• 0

Bijvoorbeeld :

spaties tussen de getallen (zal inderdaad niet vaak voorkomen)

spaties voor de eerste cijfers (komt al iets vaker voor)

spaties achter de laatste letters (is schering en inslag)

andere vreemde karakters die niet thuishoren in een postcode. (een rariteit, maar ik maak software onder het mom : je weet maar nooit !)

• 0
BTW André,
Substitute(Postcode;" ";"")
Haalt er geen meerdere spaties uit.

http://www.briandunning.com/cf/40

Rony heeft de dan wel de langste, maar toch ook wel de beste ( formule dan wel ).

"Haalt er geen meerdere spaties uit"?

Da's vreemd: bij mij dus wél: elke spatie wordt vervangen door niks, ook als er bij voorbeeld twee spaties na mekaar staan.

Heb ik dan meer geluk dan Dunning? Of een betere FileMaker?

Voor alle zekerheid heb ik het net eerst nog eens geprobeerd. En het zou echt te gek geweest zijn, want ik doe het zo al jáááren!

Maar nu zie ik wel waar de verkeerde interpretatie zit: in het voorbeeld bij Dunning is het niet de bedoeling van alles op te ruimen (zoals in het geval van deze thread), maar alle herhalingen van één ding op één na, en dat is dus wat anders...

In mijn posting zie je natuurlijk niet goed hoeveel spaties er tussen de aanhalingstekens staan (eerst één en dan geen). Hoe maak je zoiets duidelijk?