HMJR Posted October 25, 2006 Share Posted October 25, 2006 Voor een webviewer toepassing is het noodzakelijk dat de spatie uit de Nederlandse postcode notatie wordt verwijderd. 8242 GJ moet worden 8242GJ Heeft iemand ervaring met deze formule ? Quote Link to comment
0 Djavo Posted October 25, 2006 Share Posted October 25, 2006 misschien een berekeningsveld maken: Left(Postcode;4) & Right(Postcode;2) succes ermee! Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted October 25, 2006 Share Posted October 25, 2006 Filter(postcode;"0123456789ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ") moet ook kunnen. Quote Link to comment
0 HMJR Posted October 25, 2006 Author Share Posted October 25, 2006 Beide beantwoorders vriendelijk dank. Voor de opties van Djavo gekozen, deze is net iets korter. Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted October 25, 2006 Share Posted October 25, 2006 Voor de opties van Djavo gekozen, deze is net iets korter. Dat mag natuurlijk, maar is niet slim. Want wie zegt dat de postcode altijd netjes ingevoerd wordt zoals jij het verwacht ... De filter-functie lost dat op. Quote Link to comment
0 AvD Posted October 25, 2006 Share Posted October 25, 2006 En als we nu eens gewoon een wandelingetje maakten door de wondere wereld van de Substitute-functie? Dan doen we dit: Substitute(Postcode;" ";"") Quote Link to comment
0 Djavo Posted October 26, 2006 Share Posted October 26, 2006 Dat mag natuurlijk, maar is niet slim. Want wie zegt dat de postcode altijd netjes ingevoerd wordt zoals jij het verwacht ... De filter-functie lost dat op. nu vraag ik mij toch af wat er precies fout kan gaan, behalve dan als men spaties zet tussen de getallen maar dat ben ik nog nooit tegengekomen, want ik gebruik mijn code zelf ook. Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted October 26, 2006 Share Posted October 26, 2006 Bijvoorbeeld : spaties tussen de getallen (zal inderdaad niet vaak voorkomen) spaties voor de eerste cijfers (komt al iets vaker voor) spaties achter de laatste letters (is schering en inslag) andere vreemde karakters die niet thuishoren in een postcode. (een rariteit, maar ik maak software onder het mom : je weet maar nooit !) Quote Link to comment
0 JeanWM Posted October 26, 2006 Share Posted October 26, 2006 Bijvoorbeeld : ...alles wat je onder Mr. Murphy's wet kunt stoppen... Quote Link to comment
0 Peter Wagemans Posted October 26, 2006 Share Posted October 26, 2006 BTW André, Substitute(Postcode;" ";"")Haalt er geen meerdere spaties uit.http://www.briandunning.com/cf/40 Rony heeft de dan wel de langste, maar toch ook wel de beste ( formule dan wel ). Quote Link to comment
0 AvD Posted October 26, 2006 Share Posted October 26, 2006 BTW André,Substitute(Postcode;" ";"")Haalt er geen meerdere spaties uit.http://www.briandunning.com/cf/40 Rony heeft de dan wel de langste, maar toch ook wel de beste ( formule dan wel ). "Haalt er geen meerdere spaties uit"? Da's vreemd: bij mij dus wél: elke spatie wordt vervangen door niks, ook als er bij voorbeeld twee spaties na mekaar staan. Heb ik dan meer geluk dan Dunning? Of een betere FileMaker? Voor alle zekerheid heb ik het net eerst nog eens geprobeerd. En het zou echt te gek geweest zijn, want ik doe het zo al jáááren! Maar nu zie ik wel waar de verkeerde interpretatie zit: in het voorbeeld bij Dunning is het niet de bedoeling van alles op te ruimen (zoals in het geval van deze thread), maar alle herhalingen van één ding op één na, en dat is dus wat anders... In mijn posting zie je natuurlijk niet goed hoeveel spaties er tussen de aanhalingstekens staan (eerst één en dan geen). Hoe maak je zoiets duidelijk? Quote Link to comment
0 Peter Wagemans Posted October 27, 2006 Share Posted October 27, 2006 André, je hebt gelijk, ik zat te suffen. Quote Link to comment
0 JeanWM Posted October 27, 2006 Share Posted October 27, 2006 Hoe maak je zoiets duidelijk? Misschien door in de Comment line iets te zetten als: " " : Hier staat 1 spatie, "" : Hier staat géén spatie Tis maar dat we aan het hameren zijn op het 'voldoende' documenteren van toepassingen. Quote Link to comment
Question
HMJR
Voor een webviewer toepassing is het noodzakelijk dat de spatie uit de Nederlandse postcode notatie wordt verwijderd.
8242 GJ moet worden 8242GJ
Heeft iemand ervaring met deze formule ?
12 answers to this question
Recommended Posts