Jump to content
  • 0

welk(e) record?

korstjens

Question

Posted

Als ik mijn database open, dan wordt automatisch de laatst gemodificeerde record geopend. Is er ergens een instelling waar ik kan aangeven dat bij opening van de database altijd de 1e record geopend moet worden? Of automatisch openen met bijvoorbeeld de laatst bekeken record. Zoiets moet er vast wel zijn, maar ik kan die optie niet vinden tot op heden.

Trouwens, is het DE record of HET record? Die Engelstaligen hebben het toch maar makkelijk!!

Aart

10 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Er bestaat zoiets als een opstartscript. Daarin zet je dus wat je wil. En zoals het woord het zegt, het loopt automatisch bij het opstarten. Klik nu eens wat rond in je FileMaker menu. Je zal het gauw vinden.

• 0
Posted
Trouwens, is het DE record of HET record? Die Engelstaligen hebben het toch maar makkelijk!!

Volgens Van Dale zijn beide vormen juist, afhankelijk van de betekenis en de klemtoon:

re·cord1 (het ~, ~s)

1 de beste prestatie die officieel tot op een bepaald ogenblik op een

bepaald gebied bereikt is

============

re·cord2 (de ~, ~s)

1 [comp.] hoeveelheid bij elkaar behorende gegevens, beschouwd als

een eenheid, m.n. in een databank

Zie: http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=record

Met dank aan Andree Hollander (Mac-Tips)

• 0
Posted
Voor de Jean is het "el registro", maar hij zegt altijd "record" tegen zijn studenten, en die begrijpen er niks van...

Ze komen naar de lecture en begrijpen er niks van, dus moeten ze terugkomen, begrijpen er nog minder van, dus moeten ze méér terugkomen....en we zitten in een circular. 8O

... vandaar mijn rond de tafel gesprekken....

...is mijn manier om een verplicht inkomen te genereren... :lol:

• 0
Posted

Opstartscript gevonden én toegepast. Hartelijk voor de hulp. Als je net als k jarenlang met Access gewerkt hebt is het soms toch even zoeken bij Filemaker. Maar ik ben blij dat ik overgestapt ben.

En die discussie over DE (of het) record is ook tot mijn volle tevredenheid gevoerd. Ik zal me (hopelijk) niet meer vergissen.

• 0
Posted
Als je net als k jarenlang met Access gewerkt hebt is het soms toch even zoeken bij Filemaker.

En als je net als ik jarenlang met Filemaker gewerkt heb, is het ...... laat maar. :D

Welkom bij deze club, Aart. Zoals je merkt moet je soms een gesprek met wat korreltjes zout op smaak brengen.