dudematters Posted March 26, 2010 Share Posted March 26, 2010 Gisteren avond hebben wij vol trots ons gratis CRM pakket 'live' gepubliceerd op http://www.custumcrm.nl Het is compleet in FM ontwikkeld en bedoeld voor de zzp'er en kleine ondernemer, maar kan meegroeien. Ik zou het leuk vinden van jullie te horen wat jullie ervan vinden Quote Link to comment
hiker Posted March 26, 2010 Share Posted March 26, 2010 Na het opstarten vraagt het om een wachtwoord bij accountname Administrator. Daar kom ik niet langs. Quote Link to comment
Johnny Posted March 26, 2010 Share Posted March 26, 2010 Leuke site, maar hoe kom je in het 'gratis' pakket, welke login, welk wachtwoord? Quote Link to comment
Yves Posted March 26, 2010 Share Posted March 26, 2010 De oplossing staat op de site na het aanklikken van het downloadvenster! Quote Link to comment
Johnny Posted March 26, 2010 Share Posted March 26, 2010 Da's duidelijk, eenmaal gedownload wordt bij het openen een login en een wachtwoord gevraagd. Dat staat nergens vermeld. Quote Link to comment
Yves Posted March 26, 2010 Share Posted March 26, 2010 Idd, niks aan toe te voegen, rest me enkel te verwijzen naar mijn vorig bericht... Quote Link to comment
dudematters Posted March 26, 2010 Author Share Posted March 26, 2010 Sorry, dat is blijkbaar niet duidelijk genoeg.... Bij de download (zowel Mac als Windows staat het in de tekst, vet nog wel ) login: custumcrm Wachtwoord mag je leeg laten, gewoon enter of OK Ik heb de tekst aangepast en ROOD gemaakt...... Quote Link to comment
Bachje Posted March 27, 2010 Share Posted March 27, 2010 ziet er goed uit. ik heb het zo snel niet kunnen ontdekken, maar is er ook een soort overzicht van de facturen te maken? even een opmerking over een stukje tekst op de website er staat: in customcrm kan je heel snel een offerte maken in jou huisstijl] het moet volgens mij zijn in customcrm kun je heel snel een offerte maken in jouw huisstijl niet om vervelend te doen maar ik heb zelf gemerkt dat incorrect Nederlands op een website klanten kan kosten.... succes Quote Link to comment
dudematters Posted March 28, 2010 Author Share Posted March 28, 2010 @Bachje: Dank, ik heb het aangepast. Over de facturen, bedoel je een overzicht van de facturen te maken in herhalende facturen? Dat is zo te maken... maar zit er nu nog niet in. Quote Link to comment
Bachje Posted March 28, 2010 Share Posted March 28, 2010 geen dank, graag gedaan. wat de facturen betreft, nee dat is niet wat ik bedoelde omdat de factuur functie in je pakket zit zal iemand (de zzp'er zelf of zijn accountant) die facturen toch ergens in een boekhouding moeten verwerken. dus wil je als zzp'er een overzichtsfunctie met alle boekingen zodat die verder verwerkt kunnen worden. Als ik met een dergelijk pakket zou willen werken (ik heb nu alle relatie dingen zelf in filemaker gemaakt maar gebruik nog altijd een los boekhoud pakket - een beetje veel werk om een volledig functioneel boekhoudpakket te maken in filemaker) zou ik het makkelijk willen kunnen inboeken in de boekhouding. Vandaar. Quote Link to comment
pjotter Posted March 28, 2010 Share Posted March 28, 2010 ALs je een extra veld maakt waar je een kosten plaats kunt invullen dan kun je met wat scipts eea per maand /kwartaal/jaar zichtbaar maken en verzamelen voor de boekhouder/accountant. Ik doe het op die manier bij mijn pakketten een enkele keer exporteer ik in een pakket van macfan. In de praktijk is de kostenplaats eigenlijk met geprinte overzichten meer dan voldoende, Quote Link to comment
hbrendel Posted March 28, 2010 Share Posted March 28, 2010 Dank, ik heb het aangepast. Verander dan ook gelijk 'custumCRM' in 'customCRM'... Quote Link to comment
pjotter Posted March 28, 2010 Share Posted March 28, 2010 Dank, ik heb het aangepast. Verander dan ook gelijk 'custumCRM' in 'customCRM'... Ik denk dat het juist de bedoeling is om het met een "u" te schrijven gezien zijn fimpje Quote Link to comment
hbrendel Posted March 28, 2010 Share Posted March 28, 2010 O, nou het weerhield mij ervan om de link aan te klikken. Quote Link to comment
dudematters Posted March 29, 2010 Author Share Posted March 29, 2010 het is wel mogelijk alle facturen/factuurregels te exporteren voor de boekhouder. Dat doen ook al veel klanten, dit kan ook bij relaties, inkoop, offertes e.d. Het is inderdaad mogelijk grootboekrekeningen hierbij te zetten, zodat ze gelijk goed geboekt worden. Dat is een klein stukje maatwerk, aangepast op het boekhoud pakket van de boekhouder/accountant. (Ik moet ook wat verdienen ) Wat de naam betreft, die is heel bewust gekozen, en met de slogan "Niet met 'o' maar met U!" zou dat toch heel duidelijk moeten zijn. De reden is simpel, de domein naam was nog beschikbaar, het is onderscheidend en het is met een knipoog Het belangrijkste wat het weergeeft is dat het 'maatwerk' is, dus niet standaard ! Als dat mensen weerhoudt van het downloaden dan vindt ik dat jammer, maar ook wel een beetje flauw. Google zegt ook niets. Daar is zelfs later een werkwoord van gemaakt. Quote Link to comment
rmw Posted March 29, 2010 Share Posted March 29, 2010 Als dat mensen weerhoudt van het downloaden dan vindt ik dat jammer, maar ook wel een beetje flauw Sommige mensen, waaronder ondergetekende, zijn nou eenmaal wat allergisch als het op taal aankomt. Het was ook mijn eerste reactie: 'wat een stomme spelfout!' Het is uit de naam niet duidelijk dat er over is nagedacht. Misschien dat een hoofdletter U nog uitkomst biedt? 'custUmCRM' ? Ik denk slechts hardop Verder ben ik op het eerste gezicht wel zeer gecharmeerd van de interface: rustig, duidelijk, consistent en qua vormgeving van deze tijd. Ik heb wel andere gezien rmw Quote Link to comment
dudematters Posted March 31, 2010 Author Share Posted March 31, 2010 Dank voor jullie reacties. De u is half afgebroken en op de site zie je ons popetje ook regelmatig met de kop spelen. Quote Link to comment
ESLimburg Posted May 6, 2010 Share Posted May 6, 2010 Mooi pakket, goed bezig. Niet om te mierenneuken maar Kopiëren is met 1 e (in het menu bewerk) Quote Link to comment
Recommended Posts