Heckle Posted October 26, 2010 Posted October 26, 2010 hallo iedereen ik lees dat er veel interesse is in een developer groep is in NL Maar nu vraag ik me zelf af of er ook interesse is in groep voor belgië/antwerpen en omgeving Groetjes Steven Quote
Heckle Posted November 2, 2010 Author Posted November 2, 2010 blijkbaar is er niet veel interesse Quote
Kees Deelen Posted November 2, 2010 Posted November 2, 2010 Mag Zuid-Nederland (met name West-Brabant) ook meedoen? Quote
Heckle Posted November 2, 2010 Author Posted November 2, 2010 zeker. alle dan zijn we nu toch al met 3 Quote
d_modest Posted November 3, 2010 Posted November 3, 2010 wat houd zulk een groep eigenlijk in? mvg Quote
Heckle Posted November 6, 2010 Author Posted November 6, 2010 @d_modest samenkomen en wat praten over fmp en elkaars ervaringen delen,tips,... Quote
AndreasL Posted December 11, 2010 Posted December 11, 2010 Ik ben ook erg geintersseerd. Bij deze ook mijn eerste post:). Quote
AvD Posted December 11, 2010 Posted December 11, 2010 De oude confituursessies herrijzen als een Phoenix uit hun as! Prachtig! Quote
JeanWM Posted December 11, 2010 Posted December 11, 2010 ...kan het ook met 'video conferentie' ? Velponiseer een camera ergens, dan kan de Peninsula ook eens volgen.... Quote
Peter Wagemans Posted December 18, 2010 Posted December 18, 2010 Sinds jij op je kruising zit hebben we hier in b ontdekt dat het ook met velcro of eeen magneetje kan. Het was ook geen zicht. Nu die tipex nog wegkrijgen. Goed idee om terug bijeenkomsten te doen. De confituursessies zijn indertijd wat ontkracht door de fmsummits, vooral gericht op networking tussen developers onderling en hun (portentiele) klanten, hierdoor vielen er een aantal mensen uit de boot, de hobbyisten die niet echt zaten te wachten om hiervoor geld te betalen. Lang geleden heb ik in computerclubjes rondgehangen, eerst rond de Amstrad en de C64 HCC, daarna de Amiga HCC. De tijd dat er nog geen internet was, en dit toen het "circuit" was, voor zij die begrijpen wat ik bedoel. De formule van de HCC was dat ze refters van scholen gebruikten. Een goedkope, soms zelfs gratis manier om bijeenkomsten te doen. Als je dus een school vind waar er een FileMaker enthousiasteling in het bestuur zit, dan kan dat al het grootste probleem oplossen. Met een beetje geluk is er dan ook nog eens internet, en kan onze Jean meedoen. Quote
Rony Rabijns Posted December 18, 2010 Posted December 18, 2010 ik ben (nog steeds) geïnteresseerd. Quote
Heckle Posted December 18, 2010 Author Posted December 18, 2010 dan zullen we eens een bijeenkomst in elkaar moeten steken maar dat zal wel voor na de zotte dagen zijn en wat die vraag betreft voor via de cam aanwezig te zijn dat moeten we wel klaar zien te krijgen Quote
AvD Posted December 18, 2010 Posted December 18, 2010 De confituursessies zijn indertijd wat ontkracht door de fmsummits Eerlijk gezegd heb ik dat nooit zo ervaren. Die confituurkar werd getrokken door twee stevige paarden waarvan een zijn eigen krachten wat overschatte. Ook nu zou ik er graag weer bij zijn, maar ik begin aan mijn vierde maand hier in Gasthuisberg... Quote
Peter Wagemans Posted December 22, 2010 Posted December 22, 2010 Dat klopt wel, dat van die 2 stevige paarden. Langs de andere kant ben ik ook blij dat Rony en jij een stapje terug hebben genomen. Begrijp me niet verkeerd hier. Jullie hebben Clarify "getrokken" de afgelopen jaren. Maar nu zie ik een aantal andere mensen actief worden, die misschien anders nooit uit hun schulp waren gekropen. Sterkte daar in Gasthuisberg, gelukkig heb je nog internet beschikbaar. 4 maanden aan een bed gekluisterd, André, man dat moet tegenvallen. Ik wens je van harte beterschap. Quote
Heckle Posted January 7, 2011 Author Posted January 7, 2011 OK de zotte dagen zijn gepaseert Zullen we eens zo'n "confituursessie" ineen steken Eerst en vooral ik heb dit nog nooit gedaan en alle hulp en suggestie zijn welkom Een locatie daar kan ik voor zorgen als het doorgaat op een woensdag of een donderdag nl bij mij in de zaak, ik baat een horecazaak (www.dendremmel.be) uit en wij zijn woensdag en donderdag gesloten, vandaar. Jullie moeten daarvoor wel naar St-job-in-t-goor komen bij antwerpen Draadloos internet is aanwezig . Dus bij deze een oproep aan alle geintereseerde en eventueel mensen die een beamer hebben Ook qua inhoud van de sessie heb ik echt geen idee maar ik denk dat de eerste keer het toch aftasten is en elkaar leren kennen. ik had van datum ergens eind januari in gedachte Dus laat maar iets weten of jullie willen komen. Groetjes Steven Quote
Rony Rabijns Posted January 7, 2011 Posted January 7, 2011 Eerst en vooral ik heb dit nog nooit gedaan en alle hulp en suggestie zijn welkom In het verleden deden we dat altijd op een zaterdag (zelfs een volledige dag). Wellicht heb je dan meer aanwezigen dan op een doordeweekse avond. Qua programma's voorzagen wij toen iets voor beginners en voor gevorderden, apart van elkaar. Achteraf gezien is het misschien beter de hele club bij elkaar te houden in plaats van onder te verdelen. Topics om te behandelen zijn er genoeg: dat kan gaan van heel theoretische zaken zoals normalisatie tot heel praktische zaken zoals netwerkomgevingen in combinatie met filemaker bijvoorbeeld. Een vragenrubriekje is ook altijd leuk: verzamel wat vragen en problemen op voorhand, en behandel die dan gedetailleerd tijdens de sessie. Je zal versteld staan hoeveel invalshoeken er kunnen zijn. Wij vroegen ook een (vastgestelde) milde bijdrage te storten op een bankrekening een weekje voor de sessie, zodat je kon isnchatten hoeveel mensen er kwamen, en je kon het verteer er mee betalen. Quote
Recommended Posts