Ga naar inhoud
  • 0

hoe verberg ik een leeg containerveld


Griepje

Vraag

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb een mail layout gemaakt als volgt, simpel gezegd:

tekstvlak hele breedte

tekstvlak links foto rechts

tekstvlak hele breedte

foto links tekstvlak rechts

 

etc. zo dat ik makkelijk en snel een mail layout kan invullen. Wil ik beginnen met een foto links tekst rechts, laat ik de eerste twee rijen leeg en schuift alles naar boven.

Link naar reactie
  • 0

Probeer je een soort paginalayout te maken? Volgens mij lukt dat niet. Tekstvelden kun je kleiner maken als er minder regels tekst in voorkomen.

Met een containerveld lukt dat niet geloof ik.

Ik denk dat je meer succes hebt als je met een data-url werkt via de webviewer. Heel beknopt uitgelegd: je maakt een veld met daarin HTML die de pagina beschrijft, en die HTML display je in een webviewer.

Ik weet niet helemaal hoe je dan met referenties naar plaatjes om moet gaan, maar je kunt bijvoorbeeld de opmaak regelen met CSS.

 

Of is dit helemaal abacadabra voor je?

 

HE

Link naar reactie
  • 0
Probeer je een soort paginalayout te maken? Volgens mij lukt dat niet. Tekstvelden kun je kleiner maken als er minder regels tekst in voorkomen.

Met een containerveld lukt dat niet geloof ik.

Ik denk dat je meer succes hebt als je met een data-url werkt via de webviewer. Heel beknopt uitgelegd: je maakt een veld met daarin HTML die de pagina beschrijft, en die HTML display je in een webviewer.

Ik weet niet helemaal hoe je dan met referenties naar plaatjes om moet gaan, maar je kunt bijvoorbeeld de opmaak regelen met CSS.

 

Of is dit helemaal abacadabra voor je?

 

HE

Dit is idd ongeveer wat ik probeer te doen. Ik maak een pagina voor mass mailing met smtpit via een script kan ik de schermview als html inline picture toevoegen aan de mail.

 

Nu heb ik een paginalay out met boven een heel tekstvlak, daaronder tekst links foto rechts, dan weer heel tekstvlak. etc. verschillende dingen onder elkaar, wat ik invul bepaald dus hoe de mail eruit komt te zien. wat ik niet invul verdwijnt. Alleen de velden waarin ik de foto's plaats verdwijnen niet, grrrrump.

 

Jeroen

Link naar reactie
  • 0

Ik wet niet of het volgende toepasbaar is dus kijkmaar of dit iets is.

Maak een berekening veld wat ja of nee is afhankelijk of een containerveld gevuld is of niet. Maak ook een veld met bv. "zichtbaar container".

Maak vervolgens een relatie aan tussen die twee velden en zet het veld "zichtbaar container" over het container veld en maak deze dezelfde kleur als de achtergrond.

Als er iets in het containerveld zit zal dus de container zichtbaar moeten zijn met de afbeelding. Zit er niets in het containerveld dan is dat veld zichtbaar (wat dus wegvalt tegen de achtergrond)

Link naar reactie
  • 0

Ik heb het zelf niet uitgeprobeerd, maar als je het containerveld nu eens als gerelateerd record op je layout in een portaal zet? Als de container leeg is laat je de relatie simpelweg onwaar zijn en schuif je de portaal naar boven.

Ik ga het zelf ook ff probereren en laat wel weten of het inderdaad zo kan werken ;-)

Link naar reactie
  • 0

Ik heb het even getest, maar het werkt prima, de voorwaarde is wel dat je een portaal met tenminste 1 portaalrecord gebruikt. Heb je een lege container, dan zorg je dat de relatie niet waar is dan schuift het hele zaakje naar boven. De container én de portaal waar die instaat moeten beiden opschuiven naar boven, indien leeg, dan werkt het ;-)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...