Marcelw20 Geplaatst: 15 januari 2013 Delen Geplaatst: 15 januari 2013 Hallo, Ik ben bezig om standaard een vaste berekening te maken voor op aanmaningen. Namelijk de incasso kosten zijn 15% van het factuur bedrag met een minium bedrag van 40 euro hoe kan ik dat maken. Wie kan mij daar mee helpen. gr marcel Quote Link naar reactie
0 hiker Geplaatst: 15 januari 2013 Delen Geplaatst: 15 januari 2013 Even zoeken op dit forum, is een tijdje geleden aan de orde geweest. Quote Link naar reactie
0 Marcelw20 Geplaatst: 15 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 15 januari 2013 ik heb het forum door gespit maar kan het zo niet vinden misschien kijk ik er over heen Quote Link naar reactie
0 Marcelw20 Geplaatst: 15 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 15 januari 2013 De berekening moet zelfs nog uitgebreider namelijk - Over de eerste € 2.500 van de vordering mag de vergoeding maximaal 15% van de hoofdsom bedragen. - Over de volgende € 2.500 van de vordering bedraagt de vergoeding maximaal 10%. - Over de volgende € 5.000 van de vordering bedraagt de vergoeding maximaal 5%. - Over de volgende € 15.000 van de vordering mag maximaal 1% als vergoeding worden berekend. - Daarbij geldt ook een minimumbedrag voor de vergoeding van incassokosten van € 40. Quote Link naar reactie
0 yamas Geplaatst: 15 januari 2013 Delen Geplaatst: 15 januari 2013 Kijk eens in het volgende topic http://www.clarify.net/viewtopic.php?f=29&t=7745&p=46039#p46039 Quote Link naar reactie
0 Gem Geplaatst: 15 januari 2013 Delen Geplaatst: 15 januari 2013 En als je een klant hebt die steeds laattijdig betaalt maar uiteindelijk toch betaalt, kan je er grijze haren van krijgen. Je kan dan een aanmaning sturen met de laattijdige interesten maar dan blijft er toch steeds wel weer een factuurtje openstaan en heb je meer administratie dan je zelf zou willen. Je zou dan uw klant kunnen buiten bonjouren maar in tijden van crisis is er misschien een betere oplossing. Mijn oplossing voor dit alles is de interest verrekenen in de basisprijs per klant. Dus wanneer een klant een factuur te laat betaalt, wordt er voor die klant een indexcijfer bijgehouden die de basisprijzen van alle producten verhoogt. De volgende aankoop zal die klant dus duurder komen te staan. Wanneer hij er een hobby van maakt om steeds te laat te betalen, zal de basisprijs dermate hoog komen te liggen dat hij hoogstwaarschijnlijk vanzelf wel naar een andere leverancier zal uitkijken. En dan kan je niet zeggen dat ik mijn klant buitengegooid heb. Dit systeem werkt ook in de andere richting. Dus wanneer een klant na diverse malen laattijdig te betalen zijn leven wenst te beteren, kan hij vroegtijdig betalen waardoor het indexcijfer terug afneemt tot nul of m.a.w. de basisprijs. Sinds ik dit systeem doorvoer heb ik slechts een handvol klanten die te laat betalen. Quote Link naar reactie
0 Marcelw20 Geplaatst: 15 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 15 januari 2013 Dank je wel voor de reactie hij mag op slot Quote Link naar reactie
0 Felix Geplaatst: 15 januari 2013 Delen Geplaatst: 15 januari 2013 (aangepast) . 3 oktober 2015 aangepast door Gast Quote Link naar reactie
0 Gem Geplaatst: 16 januari 2013 Delen Geplaatst: 16 januari 2013 Felix Genoeg om er een winstgevende venootschap op na te houden. Weet je, mijn standpunt is dat "samenwerken" bestaat uit twee woorden, nml "samen" en "werken". Als de ene werkt en de andere maakt geen werk om zijn verplichting van betaling na te komen, dan kan je ook niet spreken van "samenwerken". Ik kan gemakkelijk enkele mensen in dienst nemen om met klanten te werken die niet betalen, want zo vind je er honderden. Vergelijk het met een hoefsmid die goed werk levert. Die mensen mogen hun zaak in het bos vestigen, echte tevreden klanten weten hem toch te vinden. Zo zouden meer leveranciers moeten reageren waardoor de slechte betalers geen kant meer op kunnen. Het zijn immers de wanbetalers die aan de basis liggen van een zieke economie. Quote Link naar reactie
0 Gerard Exis Geplaatst: 16 januari 2013 Delen Geplaatst: 16 januari 2013 Ben ik het helemaal mee eens. Ik werk uitsluitend contant met mijn klanten, door de besparing op incassokosten kan ik genoegen nemen met een iets lagere marge. Dit resulteert ook dat ik dus mijn leveranciers correct kan betalen, dus deze zien mij allemaal als "vriend" Zodra zij restpartijen hebben worden deze mij gegund, de reden is duidelijk, deze restpartijen genereren vaak een hele leuke marge, en zo is het cirkeltje rond. Kortom "gezond zaken doen" is meer als alleen zoveel mogelijk verkopen, hou controle over de situatie voor je eigen bedrijf maar ook voor derden ! Quote Link naar reactie
Vraag
Marcelw20
Hallo,
Ik ben bezig om standaard een vaste berekening te maken voor op aanmaningen.
Namelijk de incasso kosten zijn 15% van het factuur bedrag met een minium bedrag van 40 euro hoe kan ik dat maken.
Wie kan mij daar mee helpen.
gr marcel
Link naar reactie
9 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.