Ga naar inhoud
  • 0

Aanmnaning berekening Maken


Marcelw20

Vraag

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De berekening moet zelfs nog uitgebreider namelijk

 

- Over de eerste € 2.500 van de vordering mag de vergoeding maximaal 15% van de hoofdsom bedragen.

- Over de volgende € 2.500 van de vordering bedraagt de vergoeding maximaal 10%.

- Over de volgende € 5.000 van de vordering bedraagt de vergoeding maximaal 5%.

- Over de volgende € 15.000 van de vordering mag maximaal 1% als vergoeding worden berekend.

- Daarbij geldt ook een minimumbedrag voor de vergoeding van incassokosten van € 40.

Link naar reactie
  • 0

En als je een klant hebt die steeds laattijdig betaalt maar uiteindelijk toch betaalt, kan je er grijze haren van krijgen.

Je kan dan een aanmaning sturen met de laattijdige interesten maar dan blijft er toch steeds wel weer een factuurtje openstaan en heb je meer administratie dan je zelf zou willen.

Je zou dan uw klant kunnen buiten bonjouren maar in tijden van crisis is er misschien een betere oplossing.

 

Mijn oplossing voor dit alles is de interest verrekenen in de basisprijs per klant.

Dus wanneer een klant een factuur te laat betaalt, wordt er voor die klant een indexcijfer bijgehouden die de basisprijzen van alle producten verhoogt. De volgende aankoop zal die klant dus duurder komen te staan. Wanneer hij er een hobby van maakt om steeds te laat te betalen, zal de basisprijs dermate hoog komen te liggen dat hij hoogstwaarschijnlijk vanzelf wel naar een andere leverancier zal uitkijken. En dan kan je niet zeggen dat ik mijn klant buitengegooid heb. :wink:

Dit systeem werkt ook in de andere richting. Dus wanneer een klant na diverse malen laattijdig te betalen zijn leven wenst te beteren, kan hij vroegtijdig betalen waardoor het indexcijfer terug afneemt tot nul of m.a.w. de basisprijs.

 

Sinds ik dit systeem doorvoer heb ik slechts een handvol klanten die te laat betalen.

Link naar reactie
  • 0

:D:D Felix

 

Genoeg om er een winstgevende venootschap op na te houden. :wink:

 

Weet je, mijn standpunt is dat "samenwerken" bestaat uit twee woorden, nml "samen" en "werken". Als de ene werkt en de andere maakt geen werk om zijn verplichting van betaling na te komen, dan kan je ook niet spreken van "samenwerken". Ik kan gemakkelijk enkele mensen in dienst nemen om met klanten te werken die niet betalen, want zo vind je er honderden.

 

Vergelijk het met een hoefsmid die goed werk levert. Die mensen mogen hun zaak in het bos vestigen, echte tevreden klanten weten hem toch te vinden.

 

Zo zouden meer leveranciers moeten reageren waardoor de slechte betalers geen kant meer op kunnen. Het zijn immers de wanbetalers die aan de basis liggen van een zieke economie.

 

:wink:

Link naar reactie
  • 0

Ben ik het helemaal mee eens.

Ik werk uitsluitend contant met mijn klanten, door de besparing op incassokosten kan ik genoegen nemen met een iets lagere marge. Dit resulteert ook dat ik dus mijn leveranciers correct kan betalen, dus deze zien mij allemaal als "vriend" :mrgreen: Zodra zij restpartijen hebben worden deze mij gegund, de reden is duidelijk, deze restpartijen genereren vaak een hele leuke marge, en zo is het cirkeltje rond.

Kortom "gezond zaken doen" is meer als alleen zoveel mogelijk verkopen, hou controle over de situatie voor je eigen bedrijf maar ook voor derden ! :wink:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...