Ga naar inhoud
  • 0

Portaal met gegevens uit Snel Zoeken

Donamd

Vraag

Geplaatst:

Ik zou graag in een portaal de gegevens tonen die gevonden worden door een opdracht 'Snel Zoeken'. Is hiervoor een oplossing ?

Stel in een tabel heb ik een veld Klant_Naam en een veld Klant_Woonplaats. Er bevindt zich een record met als Klant_Naam "Vereniging Antwerpen" en een ander record met als Klant_Woonplaats "Antwerpen".

Als ik het veld Klant_Naam en Klant_Woonplaats instel op 'Snel Zoeken', worden deze 2 records getoond bij het Snel zoeken op 'Antwerpen'.

Het is mij echter niet duidelijk hoe ik een relatie kan maken om deze zelfde records te laten tonen in een portaal.

Kan dit ?

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst:

Je zal op de een of andere manier de primary keys van de gevonden set met records moeten oplepelen en dat kan je weer gebruiken om een relatie te leggen.

Er zijn meerdere mogelijkheden om dat voor elkaar te krijgen, een mogelijkheid om dat te doen is door met de tableoccurence van je snelzoeklayout een nieuwe layout met slechts één veld te maken: het primary-key-veld. Doe je (snel)zoek (in een script) ga naar de nieuwe layout doe daar het commando "copy all record/requests" en dan heb je de lijst met alle primary-keys in je clipboard. Dat kan je in je originele of een andere layout in een global-veld plakken. Met die global bouw je dan een relatie en dat kan in een portal worden getoond.

• 0
Geplaatst:

Bedankt Menno, ik ga dit zeker even uit proberen.

I

ntussen heb ik ontdekt dat ik met Lijstweergave ook een goed resultaat kan bekomen. Enigszins zelfs beter dan met een Portaal.

In mijn toepassing heb ik steeds overzichten gemaakt met Portals. Doordat dit voor mij voldeed, heb ik weinig of geen aandacht besteed aan Lijstweergave.

Spijtig merk ik nu, aangezien dit op het eerste zicht zeker zo goed werkt als een portaal.

• 0
Geplaatst:

Lijstweergave is m.i. ook de way to go, veel sneller dan een portaal. Ik gebruik de beschreven kopieer-techniek ook eigenlijk nooit om een portaal te vullen, maar soms om het resultaat van een zoekopdracht op te slaan. Later kan ik er dan weer iets mee doen.

• 0
Geplaatst:

Er zijn custom functions die een lijst maken van een veld in de gevonden reeks. Dat scheelt een layout, een paar scriptstappen en het laat het clipboard ongemoeid. Bij meer dan een paar duizend records zou het echter wel problematisch kunnen worden.

We missen echt een FM functie "ListFoundSet ( FieldName )"

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...