Ga naar inhoud
  • 0

stap na laatste record


Gerard Exis

Vraag

Beste mensen, ik heb een controle gemaakt ivm het verzend gereed maken van orders.

Vanuit mijn website wordt er een file aangemaakt met een ordernummer, artikelnummers, barcode en aantallen.

Deze importeer ik in FM, waarna een order geselecteerd kan worden op nummer, vervolgens ontstaat hierdoor een lijst met artikelen die geleverd dient te worden.

In het magazijn (tje) :mrgreen: worden de artikelen gescand, indien de barcode van het artikel overeenkomt met die van de order komt het volgende record in beeld.

Zodra alle artikelen gescand zijn (en dus verpakt) komt de vermelding " pakket compleet " althans dat dacht ik 8O

Het laatste record blijft de cursor hangen in het veld "barcode" , dus zodra ik handmatig ergens klik, wordt het proces afgerond en zie ik inderdaad de melding " pakket compleet " , dus ik moet een oplossing vinden voor het verlaten van het veld "barcode" zodra ik in het laatste record (dus eigenlijk laatste artikel) bezig ben.

 

hoe moet ik dit aanpakken ?

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Menno, dank voor je reactie. Ik ben nu zo goed als klaar met mijn database. Nu kan ik in ieder geval ervaring gaan opdoen met het gebruik van de barcode scanner.

 

Intussen heb ik een boek aangeschaft en zo zie ik dat ik eigenlijk helemaal verkeerd gestart ben, dus nu wil ik dit seizoen werken met de database die ik reeds gemaakt heb en intussen wil ik het boek uitpluizen en zo een nieuwe database maken die ik volgend jaar in gebruik wil nemen (kan ik ook direct de eventuele nu gemaakte foutjes voorkomen). Ik zie dat ik bijvoorbeeld mijn database relaties niet goed georganiseerd heb, dus aanpak wordt nu anders. Ben ik al mee bezig echter ik stuiter op een praktijk probleem als ik de databse zo ga gebruiken. Ik zal trachten het in het kort uit te leggen.

 

Ik verkoop kampeerartikelen, deze worden gemaakt door een fabrikant b.v. Fiamma, echter diverse leveranciers levert deze artikelen aan mij, afhankelijk van hun voorraad op dat moment. Dus Ik heb nu "website artikelen" aangemaakt die kunnen bestaan uit meerdere "leverancier artikelen" , zo scan ik in dat ik artikel "Fiamma 1" bij leverancier B gekocht heb (2 stuks) en hetzelfde artikel ook bij leverancier C (3 stuks) na scannen staat automatisch (website artikel) "Fiamma 1" in voorraad 5 stuks.

Echter nu moet ik nog uit zien te vinden hoe ik zorg dat bij verkoop de juiste aantallen bij de juiste leverancier wordt afgeboekt , dit is mijn eerste serieuze probleem in de "nieuwe database" :mrgreen:

 

Maar ..... het blijft leuk dat FM :wink:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...