Jump to content
  • 0

Rapport met gegevens uit verschillende tabellen

Donamd

Question

Posted

Kan ik een rapport in lijstweergave maken dat gegevens bevat uit verschillende tabellen.

Vb een overzicht van openstaande facturen van klanten enerzijds en daarna een overzicht van openstaande facturen van leveranciers.

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Ik merk net dat mijn vraag niet correct geformuleerd is. Het tonen van openstaande facturen van klanten en leveranciers zou ik kunnen oplossen door de correcte relaties te maken tussen de tabellen en de layout.

Wat ik eigenlijk wil bekomen is een rapport met verschillende rubrieken, waarbij elke rubriek een andere weergave heeft van zijn gegevens.

Een oplossing zou kunnen zijn als ik 3 verschillende layouts op een blad zou kunnen krijgen. Is dit mogelijk ?

• 0
Posted

Je vraag is nog niet helemaal duidelijk, maar als je met rubrieken bedoelt openstaande facturen, herinneringen, aanmaningen, dan kan dat door een rapportlayout te maken en te sorteren op de rubrieksnaam (en daarna bijvoorbeeld op datum binnen de rubriek).

Een andere weergave is niet mogelijk, het blijft een tabel.

Andere optie is om drie portalen op je layout weer te geven en daarbinnen de velden die je wilt zien.

• 0
Posted

Felix, hier zit misschien wel iets in.

Maar lukt het om bijvoorbeeld indien de Pdf van het eerste deel van het rapport maar een halve pagina zou beslaan, om het volgende deel hier onmiddellijk achter aan te plakken te beginnen op dezelfde pagina van de pdf ?

• 0
Posted

Maak een tabel met layout "documentline". Maak in de tabel velden aan met de veldnamen uit de verschillende tabellen die je op je layout wilt hebben. Zet de velden op de juiste positie in groepen per tabel onder elkaar op de layout.

Geef op de layout aan dat lege velden naar boven verschuiven

Maak een script waarbij je de tabellen inleest in je documententabel waarbij telkens de juiste velden worden gevuld. Door de velden slim te plaatsen kun je data uit een onbeperkte hoeveelheid tabellen perfect laten weergeven op 1 layout.

Let erop dat je alleen in subsummaries en in het hoofdgedeelte verschuivingen kunt toepassen.