Ga naar inhoud
  • 0

Pdf wordt niet volledig getoond


Donamd

Vraag

Ik heb een veld ingesteld als een container om hier een PDF in op te slaan.

Op een layout heb ik dit veld geplaatst met de bedoeling om de PDF te tonen.

De afmetingen van de container op de layout zijn groot genoeg en toch is er een paar centimers van de rechtse zijde van de PDF niet zichtbaar.

Wat kan de reden zijn dat een PDF niet volledig getoond wordt op een layout ?

 

In bijlage vindt U een voorbeeldje.

 

De uiteindelijke bedoeling is om een layout te bekomen waarop ik een header en een footer aanbreng en in het hoofdgedeelte de getoonde pdf.

Toon_PDF.zip

Link naar reactie

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Probeer eens insert-object in een containerveld en kies daar voor "create from file". Je kan dit bij PDF's, maar ook bij xlsx xls doc docx doen. Jpg Png enzo gaat weer niet, daar moet je insert picture gebruiken .... gaat dus iets minder gemakkelijk dan op MacOS, je moet je script (als je dat gebruikt) gewoon een beetje meer intelligentie geven dan dan je op MacOS gewend bent ;-)

Link naar reactie
  • 0

@donamd:

dat gaat inderdaad niet gemakkelijk. Ik heb wel een manier gevonden, maar die is een beetje krom:

1) Haal het bestand ergens vandaan en importeer het in een containerveld met een instelbaar pad

2) Exporteer de veldinhoud nu naar een standaardpad (in dit geval tbv demo: %root%\Users\%User%\Desktop\Standaard.pdf)

3) Ga naar het containerveld en insert-object %root%\Users\%User%\Desktop\Standaard.pdf (dit moet je dus in je scriptstap instellen)

Voor multi-user-toepassingen zou je een gezamelijke netwerkmap kunnen gebruiken, maar zoals ik al zij is dit een nogal kromme manier en verdient geen schoonheidprijs :-(

 

In Fmp12 is dat een stuk makkelijker geworden (zit ook in het zip-bestand). daar kan je gewoon Insert-PDF doen, alleen het pad moet daar met image: ipv file: beginnen.

PreviewedPDF.zip

Link naar reactie
  • 0

Ik had intussen een andere kromme manier bedacht :D die ook functioneert.

 

Met de scriptregel Event Verzenden en het Dos commando copy maak ik een copy van het bedoelde bestand en sla dit op onder de naam STANDAARD.PDF.

Bij de volgende regel Object Invoegen had ik dan een verwijzing gemaakt naar het gekende document STANDAARD.PDF.

 

Functioneert ook, en zoals U ook reeds aangeeft is het met een omweg dat het beoogde resultaat bekomen wordt.

 

Menno, toch bedankt voor het mee denken.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...