Ga naar inhoud
  • 0

ODBC koppeling lukt niet


Donamd

Vraag

Ik gebruik Filemaker Pro 11 Advanced zonder Filemaker Server. Nu zou ik een verbinding willen maken met de MySql database die op een webserver staat bij een externe host.

Om te beginnen heb ik een ODBC gegevensbron aangemaakt via Windows - Configuratiescherm - Systeem en beveiliging.

Via het tabblad Systeem-DNS heb ik een connectie gemaakt, na het invullen van de nodige gegevens zoals server, gebruiker en wachtwoord is de Test succesvol.

Er wordt via deze connectie een verbinding gemaakt met mijn MySQl database.

 

Daarna doe ik het volgende :

Via Filemaker : Bestand - Beheren - Externe Gegevensbronnen - Nieuw.

Hier selecteer ik ODBC.

 

Dan dacht ik bij DSN via de knop Opgeven de connectie moeten op te geven. Hier staat echter niets ingevuld.

Wat mis ik hier ?

Link naar reactie

22 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik kom even terug op een oud berichtje van mij.

 

Tot zondag heeft mijn koppeling steeds goed gefunctioneerd en haalde ik gegevens uit de database van onze webshop en gebruikte deze in FM.

De database van onze webshop staat bij een extern hosting bedrijf.

Intussen heb ik begrepen dat ons hostingsbedrijf ons domein heeft verplaatst naar een andere server.

 

Zou het kunnen dat dit de reden is waarom de ODBC koppeling niet meer functioneert ?

Ik weet wel dat het IP adres alleszins veranderd is door deze nieuwe server.

 

Ik probeer even opnieuw een koppeling te maken maar doordat ik iets dergelijks niet dagelijks doe lukt het me momenteel nog niet.

 

Als eerste probeer ik ODBC koppeling opnieuw te maken.

Ik heb alvast deze utility opgestart en moet nu in het veld 'host' opgegeven met welke host er verbinding dient gemaakt te worden.

Hoe is de juiste syntax om dit in te vullen ?

Link naar reactie
  • 0

Ja, daar zal je opnieuw met deze nieuwe driver de gegevens moeten inbrengen t.b.v. de koppeling.

Het versienummer zie je daar ook weer verschijnen.

 

Let er op dat als je FileMaker 32 bits gebruikt, je dan ook ODBC driver 32 bits moet installeren EN 32 bits moet inrichten.

 

Windows is nogal eens verwarrend bezig met 32 bits en 64 bits, omdat de programma's exact hetzelfde er uit zien.

Link naar reactie
  • 0

De installatie van de driver is intussen wel gelukt. Ik had de link gebruikt met Zip Archive voor donwload bij MySQL, nu heb ik opnieuw geprobeerd met de MSI installer 32 bits en is de installatie van de driver wel gelukt.

Als ik dan terug ga naar ODBC gegevensbronbeheer en dan via Tab Systeem DNS - Toevoegen zie ik MySQL ODBC 5.3 Unicode Driver nu wel staan.

Deze heb ik geselecteerd via Toevoegen en alle gegevens van host, gebruiker paswoord ingevuld met dezelfde gegevens als deze van vroeger, maar na een test krijg ik de melding connection failed.

 

Dus gaat er toch nog ergens anders iets zijn dat sinds zondag gewijzigd is om toegang te krijgen tot mijn externe MySQL.

 

Nog een idee wat hier de reden kan voor zijn ?

Link naar reactie
  • 0

Connection failed:

 

Mogelijk heeft de provider de poort van de ODBC aangepast of afgesloten.

Mogelijk is het wachtwoord voor toegang ODBC gewijzigd.

Mogelijk is de ODBC toegang extra beveiligd op inkomende IP adres en is dat nummer gewijzigd.

Bij het overstappen naar een andere website server kan het IP adres van de server gewijzigd zijn.

 

Je zal dus bij de provider van de website ten rade moeten gaan waarom de instellingen niet werken.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...