Ga naar inhoud
  • 0

Timestamp weergeven als datum


rmw

Vraag

Met al die mooie opmaak mogelijkheden van datum en tijd kom ik er toch nog 1 te kort :wink:

 

Ik wil van een timestamp veld op een bepaalde layout alleen de datum tonen, niet de tijd.

Ik kan geen mogelijkheid vinden in de opmaak van datum en tijd, om de tijd niet te laten zien.

Dat is natuurlijk ook een rare opmaak, maar toch...

 

Tuurlijk, opties zat om het anders te doen, maar zoals ik het nu wil kan het volgens mij niet.

Iemand die me van het tegendeel kan overtuigen?

 

rmw

Link naar reactie

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Via een berekening lukt dat wel.

 

Getastext ( timestamp ) en vervolgens op de posities jaar, maand en dag er uit halen.

 

Een Timestamp is inderdaad een heel ander ding dan een datumveld.

In de samenwerking met MySQL kom je er achter waarom. Je hebt in elk geval een antwoord op het voeden van deze veld variant.

 

Maar probeer een timestamp eens op honderden van seconden.... lukt je ook niet.

Link naar reactie
  • 0

het gaat niet om een today -functie en backward-compatibility oid. waar het om gaat is dat ipv een apart datum-veld en een apart tijd-veld te gebruiken er sinds filemaker 7 ook gebruik worden gemaakt van een timestamp-veld.

 

Het zou gewoon heel handig zijn als je in de opmaakvoorkeuren van een TS alleen als tijd weer te kunnen geven óf alleen als datum. Alleen als tijd lukt wél, alleen als datum niet, probeer het maar :P (Hoewel het voorbeeld van Ari wél een leuke workaround is ;-) gaat dat in een mergefield vaak niet werken, omdat je daar vaak combineert met ander velden)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...