Gerard Exis Posted June 5, 2014 Posted June 5, 2014 Ik wil een rekenveld automatisch laten afronden naar boven, zelfs indien de uitkomst b.v. 0,01 is wil ik als uitkomst 1 hebben. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Quote
0 Hatsaflats Posted June 5, 2014 Posted June 5, 2014 Ik gebruik niet een een nette oplossing, maar het werkt wel. round ( + 0,499999999; ) <- aantal 9 maakt niet uit, is maar net hoe klein je uitkomst kan zijn. Het resultaat van deze formule is altijd minimaal 0,5 wat afgerond wordt naar het gehele getal. Bij afronding op 0,1 gebruik je 0,0499999 bij 0,01 -> 0,00499999 enz. Misschien dat er een commando is die het in 1 keer doet, maar die is mij onbekend Quote
0 menno Posted June 5, 2014 Posted June 5, 2014 Wil je het met een nauwkeurigheid van een aantal decimalen doen dan kan het bijvoorbeeld met: Let ( [ precision = decimalen ] ; Ceiling ( 10^precision * getal ) / 10^precision ) Quote
0 Gerard Exis Posted June 5, 2014 Author Posted June 5, 2014 Heren, dank voor jullie reacties. Mijn rekenveld bevat de volgende formule: ((Artikel website bestel aantal uitgezonderd retour-Artikel website aantal retour RO)+Artikel website geleend van HU)-Artikel website geleend aan HU nu vraag ik me af, indien ik de oplossing van Menno wil gebruiken met ceiling, hoe pas ik dat dan toe ? moet ik een nieuw veld maken? Quote
Question
Gerard Exis
Ik wil een rekenveld automatisch laten afronden naar boven, zelfs indien de uitkomst b.v. 0,01 is wil ik als uitkomst 1 hebben.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
5 answers to this question
Recommended Posts