Ga naar inhoud
  • 0

Groot document


zorro

Vraag

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb een pdf van 24 blz dat ik hier een daar wil aanpassen met gegevens uit filemaker ...

Hoe doen jullie dat om dat te standaardiseren in FM ? Een container per blad met de variabele op de gewenste plaats ?

Mvg

David

Dat gaat niet zomaar.

Een pdf heeft een heel strakke structuur waar je vanuit Filmaker niet zomaar op kunt 'inbreken'.

Als de opbouw (styling) dat toelaat kun je het beste de hele pdf vanuit fmp genereren.

Een tussen oplossing is om bepaalde pagina ' s vanuit fmp aan te maken en die met een pdf editor in te voegen, al heb ik daar slechte ervaringen mee. Veel werk en het is toch nooit echt goed.

Link naar reactie
  • 0

De tekst kan je gewoon uit de PDF kopiëren en een afbeelding van een logo snij je uit, dus tenzij het origineel met veel fancy opmaak zit zoals kleurvervagingen achter tekst e.d. kan je dat het best namaken in filemaker. Kruipt even wat werk in, maar dat loont snel wanneer je zo'n document regelmatig moet aanmaken. Probeer dan ineens ook het invullen te optimaliseren. Even zorgen dat je pagina opmaak goed zit (wat je in een mini-scriptje kan steken) en een druk op de knop maakt die PDF voor je aan.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...