Jump to content
  • 0

Groot document

zorro

Question

Posted

Beste allen,

Ik heb een pdf van 24 blz dat ik hier een daar wil aanpassen met gegevens uit filemaker ...

Hoe doen jullie dat om dat te standaardiseren in FM ? Een container per blad met de variabele op de gewenste plaats ?

Mvg

David

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Nu weet ik nog niet zoveel van filemaker maar is dit niet het paard achter de wagen spannen?

Gewoon de informatie in filemaker en vervolgens een pdf genereren via filemaker en de rapporten lijkt me.

• 0
Posted

Ik heb een pdf van 24 blz dat ik hier een daar wil aanpassen met gegevens uit filemaker ...

Hoe doen jullie dat om dat te standaardiseren in FM ? Een container per blad met de variabele op de gewenste plaats ?

Mvg

David

Dat gaat niet zomaar.

Een pdf heeft een heel strakke structuur waar je vanuit Filmaker niet zomaar op kunt 'inbreken'.

Als de opbouw (styling) dat toelaat kun je het beste de hele pdf vanuit fmp genereren.

Een tussen oplossing is om bepaalde pagina ' s vanuit fmp aan te maken en die met een pdf editor in te voegen, al heb ik daar slechte ervaringen mee. Veel werk en het is toch nooit echt goed.

• 0
Posted

De tekst kan je gewoon uit de PDF kopiëren en een afbeelding van een logo snij je uit, dus tenzij het origineel met veel fancy opmaak zit zoals kleurvervagingen achter tekst e.d. kan je dat het best namaken in filemaker. Kruipt even wat werk in, maar dat loont snel wanneer je zo'n document regelmatig moet aanmaken. Probeer dan ineens ook het invullen te optimaliseren. Even zorgen dat je pagina opmaak goed zit (wat je in een mini-scriptje kan steken) en een druk op de knop maakt die PDF voor je aan.