Ga naar inhoud
  • 0

Afbeelding mee exporteren naar HTML


mikezwet

Vraag

Meerdere gebruikers kunnen hun records via email naar kantoor zenden en op kantoor worden ze ingeladen in een algemeen bestand.

 

Nu zit er in ieder record een afbeelding en soms een foto. De afbeelding is opgeslagen in filemaker (aparte tabel met 10tallen velden met ieder hun eigen afbeelding).

 

Voor de afbeelding is eenvoudig een verwijzing te maken die mee geexporteerd word maar hoe doe ik dat voor de foto ?

Link naar reactie

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Het verschil zit hem erin dat de afbeeldingen al in de database opgeslagen zijn en dus opgeroepen kunnen worden (niet als los bestandje meesturen met de HTML). De foto zou dit wel moeten.

 

Eigenlijk zoek ik een manier om een heel record incl afbeeldingen en foto's te exporteren, mailen en elders te importeren (zonder een bestand te delen via netwerk oid.)

 

edit: misschien is het een optie om gewoon de records te exporten naar .fmp12 :lol:

Link naar reactie
  • 0

Yep, een HTML bestand bevat alleen maar tekst.

Standaard gezien, staan foto's vrijwel altijd als apart bestand ergens op de schijf, waar het HTML bestandje dit via een verwijzing er bij trekt.

 

Tenzij... je handig bent met HTML en Base64Encode.

Die zet een foto om in tekst, waar de webbrowser dit weer zou kunnen omzetten in een foto.

Zo kan je een zuiver tekstbestand gebruiken om digitaal materiaal toch mee te nemen en correct te verwerken.

Link naar reactie
  • 0
Yep, een HTML bestand bevat alleen maar tekst.

Tenzij... je handig bent met HTML en Base64Encode.

Die zet een foto om in tekst, waar de webbrowser dit weer zou kunnen omzetten in een foto.

Zo kan je een zuiver tekstbestand gebruiken om digitaal materiaal toch mee te nemen en correct te verwerken.

 

Dat is een goeie tip, ga ik toch eens een keer uitproberen!

Link naar reactie
  • 0

Om het UBL-format uiteindelijk te verkrijgen ga ik een pdf opslaan als txt.

Deze txt wil ik terug inladen in een containerverld om vervolgens Base64encode toe te passen.

Het lukt mij niet om via een calculatieveld en/of veld instellen de Base64Encode toe te passen op dit containerveld.

scriptstappen.

pdf opslaan met extensie .txt

deze txt importeren via map in een containerveld

Base64Encode (containerveld)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...