Ga naar inhoud
  • 0

XML-feed importeren


Marsau

Vraag

Beste mensen,

Ik probeer een xml-feed in geautomatiseerd in een Filemaker database te krijgen. Het lukt mij echter niet om een goede stylesheet (xlst) op te zetten.

 

Het gaat om deze feed: http://www.tennet.org/xml/balancedeltaprices/balans-delta.xml

 

Ik heb hiervoor de volgende code geproduceerd, maar Filemaker blijft bij elke import-poging mopperen dat er 'onvoldoende' informatie is om de actie voort te zetten.

Wat doe ik fout?

 

<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>



0















































 

Ik weet nog niet veel van XML en XLST, dus ik ben heel benieuwd..

 

Alvast dank voor jullie reactie.

 

Mars

Link naar reactie

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hi Marseau,

 

je bent zelf al een flink eind gekomen. Er zitten maar 3 foutjes in jouw xslt waardoor het niet werkt:

  • De stylesheet-declaratie is onvolledig, het element is niet gesloten met ">" (moet komen voor:
  • Waarden moet je selecten met "
  • In xml moet je gewone "quotes" gebruiken en in jouw xslt staan op een aantal plaatsen "smart-quotes" en die worden niet begrepen er staat nu bijvoorbeeld “TIME” ipv "TIME"

De aangepaste stylesheet wordt dan:

<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>




0














































Ik weet niet of je vaak met xml/xslt aan de gang wilt, maar zo ja dan is het zinvol om een goeie xml-editor aan te schaffen, In zo'n editor zit ook een xslt debugger en daar los je dit soort problemen in 5 minuten mee op.

Link naar reactie
  • 0

Hi Menno, dank je wel! Dat waren ongetwijfeld elementaire fouten.

 

Maar het werkt helaas nog steeds niet. De combinatie van de live feed (zie http://www.tennet.org/xml/balancedeltaprices/balans-delta.xml) met de nieuwe xlst levert nog steeds dezelfde foutmelding op.

 

Wat opvalt als je kijkt naar de bron informatie, is dat niet alle velden altijd aanwezig zijn in de XML-records. Kan dat het issue zijn?

 


1
804
13:23
0
8
0
0
0
41.33


2
803
13:22
0
11
0
0
0
36.78

Link naar reactie
  • 0

Correctie van de spelfout in de extensie was het helaas niet.

 

Jouw bestandje werkt, Menno! Dank je wel!

Ik weet niet waarom het werkt, en dat je de omweg van 'veldinhoud exporteren' nodig hebt. Ik heb steeds een directe verwijzing naar de xslt file gebruikt.

 

Levert helaas ook een nieuw probleem op, omdat deze scriptstap niet op Filemaker Server werkt :-(

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...