hans erik Posted March 18, 2015 Share Posted March 18, 2015 De URL voor de appstore is: https://itunes.apple.com/us/app/filemaker-go-13/id675292600?mt=8 Die kun je natuurlijk in een email naar een klant sturen, samen met een klein FMP12 bestandje. Maar is er ook een mogelijkheid om daarna automatisch dat bestandje op de iPad te openen? HE Quote Link to comment
0 menno Posted March 18, 2015 Share Posted March 18, 2015 Voor een lokaal bestand vanuit de webbrowser op de ipad/iphone is de url: fmp://~/ kijk voor de overige mogelijkheden op de site van FMI, want je kan ook parameters meesturen enzo Quote Link to comment
0 hans erik Posted March 18, 2015 Author Share Posted March 18, 2015 Ja, maar het blijft dus een tweetrapsraket: de gebruiker moet altijd eerst naar de Appstore om FileMaker Go te installeren. Daar kom ik natuurlijk nooit tussen, want ik kan en mag FileMaker Go niet zelf aanbieden. Is FMgo geïnstalleerd, dan opent automatisch de Guided Tour van FMI. Met de fmp:// etc etc URL stuur je mensen direct naar je bestand, dus kan ik in principe het tussenbestandje overslaan, maar de extra stap van FileMaker Go installeren blijft natuurlijk. Quote Link to comment
0 Infomatics Posted March 18, 2015 Share Posted March 18, 2015 Het is zover ik weet niet mogelijk om een database gelijk met FM Go te installeren (het zelfde geldt voor een installatie van FileMaker op de desktop) Wat ik meestal doe is een email of webpage maken met als stap 1 het downloaden en installeren van FM Go en als stap 2 het downloaden en openen van de database, waarbij ik de database via een url exporteer vanuit een database die online staat, dan kun je direct de database openen (wat niet meer automatisch gebeurd in de laatste versie) en krijg je ook niet de vraag of de gebruiker de database wilt openen in FM Go, wat je krijgt als je een database downloaden van een website of meestuurt met een email. Groet, Ruben Quote Link to comment
Question
hans erik
De URL voor de appstore is:
https://itunes.apple.com/us/app/filemaker-go-13/id675292600?mt=8
Die kun je natuurlijk in een email naar een klant sturen, samen met een klein FMP12 bestandje.
Maar is er ook een mogelijkheid om daarna automatisch dat bestandje op de iPad te openen?
HE
3 answers to this question
Recommended Posts