Ga naar inhoud
  • 0

URL om FileMaker Go te installeren


hans erik

Vraag

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ja,

 

maar het blijft dus een tweetrapsraket: de gebruiker moet altijd eerst naar de Appstore om FileMaker Go te installeren. Daar kom ik natuurlijk nooit tussen, want ik kan en mag FileMaker Go niet zelf aanbieden. Is FMgo geïnstalleerd, dan opent automatisch de Guided Tour van FMI.

 

Met de fmp:// etc etc URL stuur je mensen direct naar je bestand, dus kan ik in principe het tussenbestandje overslaan, maar de extra stap van FileMaker Go installeren blijft natuurlijk.

Link naar reactie
  • 0

Het is zover ik weet niet mogelijk om een database gelijk met FM Go te installeren (het zelfde geldt voor een installatie van FileMaker op de desktop)

 

Wat ik meestal doe is een email of webpage maken met als stap 1 het downloaden en installeren van FM Go en als stap 2 het downloaden en openen

van de database, waarbij ik de database via een url exporteer vanuit een database die online staat, dan kun je direct de database openen (wat niet

meer automatisch gebeurd in de laatste versie) en krijg je ook niet de vraag of de gebruiker de database wilt openen in FM Go, wat je krijgt als je

een database downloaden van een website of meestuurt met een email.

 

Groet, Ruben

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...