Ga naar inhoud
  • 0

records exporteren en importeren iOS


hezndepezn

Vraag

In een FMgo toepassing wil ik op het moment dat deze een update krijgt eerst de aanwezige records exporteren. Na de update moeten deze records weer geïmporteerd worden. Voor zover ik kan vinden in de documentatie ondersteunt FMgo geen export naar fmp12 maar ... FMgo kan alleen maar fmp12 bestanden importeren ... dat lijkt dus niet te gaan werken.

 

Ik kan dit (voor zover mijn kennis rijkt) op 2 manieren oplossen:

1 - eerst de oude toepassing de gegevens laten syncen met FM-server ( op het moment dat er geüpdate wordt is de verbinding hiermee toch al aanwezig ), daarna de update uitvoeren en de gegevens vanuit FM-server weer terug inlezen.

2 - op de iOS-device de gegevens naar een gerelateerd schaduwbestand schrijven en deze na de update weer terug inlezen.

 

Beide manier hebben voor- en nadelen, ik ben benieuwd of er nog andere workarounds zijn.

 

(alles in FM 14)

Link naar reactie

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je zou een kopie van het oude bestand kunnen maken op iOS en de nieuwe versie ernaast zetten. Vervolgens importeer je alle data en als alles goed is overgekomen gooi je het oude bestand weg.

 

In het bijgaande voorbeeld zitten twee scripts ... het éne slaat een kopie van het bestand op met "_oldversion" aan de bestandsnaam toegevoegd.

Het tweede script (dat normaal gesproken in de nieuwe versie zou moeten zitten), importeert alle gegevens uit ui de "_oldversion".

 

Als je alles heb gecontroleerd, gooi je de "_oldversion" gewoon weg.

UpdateOniOS.fmp12.zip

Link naar reactie
  • 0

@ Menno, dank voor je tip en het script. Nooit aan gedacht om het bestand als kopie op te slaan (in iOS). Scheelt een hoop scripting en daarmee fouten bij updates.

 

Ik zat er overigens aan te denken om de mobiele versie en de server versie gelijk te houden (kopie van server dan naar iOS toe, dit om dubbele ontwikkeling zoveel mogelijk te voorkomen) waarbij op de mobiele versie alleen bepaalde layouts benaderd kunnen worden. De mobiele versie bevat dan overigens niet de gehele database, alleen de gegevens die op dat moment van belang zijn. (is een toepassing voor de opname van schade die offline moet kunnen werken)

Kopie opslaan wil alleen niet in de server versie (vandaar ook er ook niet aan gedacht om dit in iOS te doen). Het is ook de vraag of dit niet te zwaar is voor iOS.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...