Zjem Posted September 29, 2015 Share Posted September 29, 2015 Hoi, Ik heb een aantal terugkerende grote klanten en zou graag per klant een soort lopend totaal willen weergeven. Ik doe het nu in een script (zoek op klantnaam, kopieer totaal waarde naar een global veld). In dat global veld blijft de waarde staan totdat ik weer refresh met het script. Nadeel is dat ik constant dat script per klant moet afvuren. Is er geen makkelijkere manier? Het Klant veld heet Source Het totaal veld heet Year Total Moet ik een calculation field maken? Bij voorbaat dank voor de hulp! Quote Link to comment
0 SuperWimmie Posted September 29, 2015 Share Posted September 29, 2015 Het veld Year Total moet het type Summary zijn, "Total of" van het veld "Source" Vervolgens dien je op jouw rapport een Part aan te maken, gebaseerd op een Subsummary. Zet deze onder de Body. Deze laat je lopen op het veld waarop ook het tussentotaal van zichtbaar gemaakt wordt. Dit veld moet ook in de actieve sortering opgenomen worden, zodat de Subsummery en de sortering hetzelfde veld bevat. Op de Part zet je het veld Year Total. Aan het einde (part Footer) kan je ook het veld Year Total plaatsen, om totaal generaal te maken. Probeer het bovenstaande stap voor stap even uit, en probeer te begrijpen hoe deze structuur in elkaar steekt. Eenmaal begrepen, kan je er heel veel mee. Quote Link to comment
0 Zjem Posted September 30, 2015 Author Share Posted September 30, 2015 Bedankt voor je reactie! Het gaat mis bij het Year Total summary veld, dat kan niet van het veld Source want dat is een tekst veld. Quote Link to comment
0 Banach Posted September 30, 2015 Share Posted September 30, 2015 Dan is de oplossing eenvoudig; maak er een numeriek veld van. Quote Link to comment
0 Zjem Posted September 30, 2015 Author Share Posted September 30, 2015 Maar het Source veld is de klantennaam. Dan zou hij dus letters op gaan tellen toch? Quote Link to comment
0 bigbadwolf Posted September 30, 2015 Share Posted September 30, 2015 Je source-field kun je wel gebruiken in een subsummary (om op te sorteren), maar om een totaal te krijgen moet je een summary field maken van het Year Total. Letters kun je inderdaad niet optellen (tenzij iemand toevallig cijfers in zijn naam heeft, dan telt hij die op). Quote Link to comment
0 Zjem Posted September 30, 2015 Author Share Posted September 30, 2015 Ok, dankjewel. Ik ga er aan sleutelen. Quote Link to comment
0 bigbadwolf Posted September 30, 2015 Share Posted September 30, 2015 Misschien heb je hier wat aan als voorbeeld... TotalSummary.fmp12 Quote Link to comment
0 Zjem Posted October 1, 2015 Author Share Posted October 1, 2015 Fijn heel bruikbaar! Quote Link to comment
Question
Zjem
Hoi,
Ik heb een aantal terugkerende grote klanten en zou graag per klant een soort lopend totaal willen weergeven.
Ik doe het nu in een script (zoek op klantnaam, kopieer totaal waarde naar een global veld).
In dat global veld blijft de waarde staan totdat ik weer refresh met het script.
Nadeel is dat ik constant dat script per klant moet afvuren.
Is er geen makkelijkere manier?
Het Klant veld heet Source
Het totaal veld heet Year Total
Moet ik een calculation field maken?
Bij voorbaat dank voor de hulp!
8 answers to this question
Recommended Posts