Ga naar inhoud
  • 0

Perfom Script on Server


burggraaf

Vraag

Ik blijf het een raar fenomeen vinden maar... ik kom er ook niet helemaal uit...

 

Ik wil een find actie actie uitvoeren met deze scripstap. Dus wat doe ik in het PSOS welke wordt aangeroepen: Ik ga in find mode, set de 2 velden (1 ID en een periode in een datumveld) en voer deze uit. Zolang ik de 2 velden hard-coded zet is/lijkt er niets aan de hand. Vul ik ze middels een variabele (want dat wil ik natuurlijk) dan krijg ik een 400 error terug. Het maakt daarbij niet uit of ik de variabele in het PSOS script zelf of in het script wat het aanroept declareer.

 

Wat gaat er fout?

Link naar reactie

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoe stel je de variabele samen waarmee de je datum vult?

Als

DatumVeldX & "..." & datumVeldY

?

Dan gaat het niet werken, je moet de variabele samenstellen als

GetAsText ( DatumVeldX ) & "..." & GetAsText ( datumVeldY ) 

Als dat toch niet werkt, dan is het de vraag of je de gegevens in de parameter wel correct aan het script verstuurt. Als het script lokaal werkt, dan moet het remote ook zijn werk doen, mits alle stappen compatible zijn. Verder moeten alle bestanden die (indirect) door het script worden gebruikt op jouw werkstation al open zijn.

Link naar reactie
  • 0

@Marsau: Dat lijkt erop maar ja, wat is dan de oorzaak natuurlijk...

 

@Menno: Dat zou 'm inderdaad kunnen zijn, dat ga ik uittesten. Maar waarom werkt dat niet dan? In een normale find is dat geen probleem.

 

@SuperWimmie: Ja, dat is me bekend. Ik ga naar de juiste layout want als ik de waarden hard-coded invoer dan werkt het wel. Als ik vanuit de user vooraf de waarden zet in variable vanuit een globaal dan worden ze toch geladen. Of is het zo dat de variable dan ook niet voor het PSOS script is en alleen voor de user welke 'm heeft aangemaakt? Als dat zo is dan zou je nooit een globale waarde kunnen gebruiken om in een variabele te zetten voor een PSOS. Is dat zo?

Link naar reactie
  • 0
Volgens mij (maar ik weet het niet zeker) werken ook Globale variabelen niet.

Het is een andere gebruikerssessie, dus lijkt me het logisch dat die er ook niet zijn.

Dat klopt, globals die je in je eigen sessie wijzigt, zijn altijd alleen bruikbaar voor jouw sessie. De variabele gegevens die je wilt gebruiken bij PSOS kan je dus inderdaad alleen als scriptparameters meegeven (óf je vult records in een tabel en gebruikt die gegevens .... maar een scriptparameter is een flink stuk eenvoudiger)
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...