Jump to content
  • 0
pierreenfrance

xml importeren in FM9

Question

Bonjour,

Bij het importeren van gegevens uit een xml bestand in een FM9 tabel lopen we vast. Het doelbestand laat alleen velden zien uit de tabel waarin we willen importeren en geen velden uit gerelateerde tabellen.

In de helpbestanden staat dit

4. Open the FileMaker Pro file you want to import records into (the target file).

5. If the target file contains multiple tables, use the Layout pop-up menu in the status area to display a layout that shows records from the table you want to import data into.

In de importeer lay-out die gemaakt is staan ook gerelateerde velden maar deze staan niet in het importeer venster bij doelbestand.

Wat doen we fout ?

Bij voorbaat hartelijk dank voor jullie assistentie, Peter de Lange

Even een kleine toelichting, we willen een eenvoudig website formulier met naam, adres, etc. gegevens importeren in een FM tabel

Edited by Guest

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Bonjour Peter,

FileMaker laat je slechts in 1 tabel tegelijk importeren.

Afhankelijk van de situatie kun je de per tabel een import doen, of zorgen dat alle velden in 1 tabel staan, en na de import de velden die naar een andere tabel toe moeten met een script naar die tabellen pushen.

Groet, Ruben

• 0

Beste Peter,

Naast een xml bestand heb je een tweede bestand nodig, namelijk een '.xslt' genaamd. Dit bestand maak je zelf en zorgt voor dat de importvelden van de xml zichtbaar worden.

Voor voorbeelden kan je zoeken [deze website of Google] op de term 'xslt FileMaker'.

Gr. Fred

• 0

Bonjour Ruben,

Bedankt, even voor de zekerheid, het betreft één tabel, maar ik begrijp dat het dus niet mogelijk is om te importeren naar gerelateerde velden in deze tabel ?

Groeten, Peter

• 0

Mijn gedachte voor wat ie waard is...

Ik zou een losse importtabel maken waarin alle relevante velden uit de xml geïmporteerd kunnen worden. Vervolgens eventueel m.b.t. een script de data uit de importtabel doorzetten naar de tabel(len) waar deze uiteindelijk hoort te staan. Als laatste eventueel de importtabel wissen.

• 0

Die benadering hangt sterk van de data in je xml af. Zodra je lists in de xml hebt is dat geen optie. Zelf opteer ik dan ook voor het meermaals importeren in telkens de juiste tabel. Voordeel is dan dat je voor iedere import een aparte xslt kunt maken. Zo'n xslt komt er dan ook redelijk simpel uit te zien waardoor het geheel makkelijker is te onderhouden.