Jump to content
  • 0

Pagina doornummering van samengevoegde pdf's

Ari

Question

Ik wil verschillende pdf's aan elkaar plakken en de pagina's door laten nummeren. Het totaal aantal pagina's krijg ik wel boven water maar de pagina's doornummeren krijg ik nog niet voor elkaar. Bij elke nieuwe batch begint de nummering weer bij 1.

Iemand een oplossing?

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Heb dat wel eens in elkaar moeten zetten.

Denk dat je voor het paginanummering van elk vervolgbestand een gecalculeerd veld (unstored) moet maken op basis van get (paginanummer) + $$aantal voorafgaande pagina’s. 

Van elke pdf bepaal je in het script het aantal pagina’s; leg dat vast in die $$. 

Een andere optie is dat je de start paginanummering invult bij het genereren van de pdf. Die kan je dan op dezelfde wijze calculeren. 

• 0

Ja het calculeren van de nummers is het probleem niet. Het gaat erom dat je dan volgens mij geen gebruik kunt maken van een footer. Daar kun je het vigerende paginanummer opzetten of een globaal. Het totaal aantal pagina's kun je kwijt in de globaal maar het paginanummer begint telkens bij 1 en je kunt een globaal niet voor elke pagina laten updaten voor zover ik weet.

Edited by Ari
  • 0

Dank Informatics, Marsau en Menno.

Ik zat even in de tunnelvisie van variabelen en insert pagenumber. Even vergeten dat je ook gewoon een calc veld kan neerzetten..

Voor de geïnteresseerden, zo kun je met 1 herhalend calc veld op elk onderdeel de paginanummers tonen. In dit geval 4 onderdelen/herhalingen.

Let ( [

_R = Get ( CalculationRepetitionNumber ) ;

_TotPages = $Pages + 8 ;

_PageNr = Get ( PageNumber ) ;

_Page = Case ( _R = 1 ; "Page " & _PageNr & " of  " &  _TotPages ;

_R = 2 ; "Page " & _PageNr + $Pages & " of  " & _TotPages ;

_R = 3 ; "Page " & _PageNr + $Pages + 1 & " of " & _TotPages     ;

_R = 4 ; "Page " & _PageNr + $Pages + 2 & " of " & _TotPages )

];

_Page )