Jump to content
  • 0

Zoeken naar file

Leen

Question

Posted

Ik vraag me af of het mogelijk is dat FileMaker naar een file op het bureaublad zoekt, zonder verder actie te ondernemen. Ik heb namelijk regelmatig met importeren te maken en hiervoor gebruik ik na Import Records [ ], [Get (LastError)=100] om te checken of de file kan worden gevonden. Zo niet dan wordt het script afgebroken. Nu zijn er gevallen waarbij ik drie keer een import moet laten doen, omdat de gegevens uit verschillende bestanden komen, en het is niet handig wanneer er bij de derde keer geen file gevonden wordt en er dus al een deel geïmporteerd is. Ik zou dus liever zien dat FileMaker eerst "kijkt" of de benodigde files op het bureaublad staan, voordat met alle importeer acties wordt begonnen. 

7 answers to this question

Recommended Posts

• 1
Posted

Als de (niet) overstap naar 19 een financiële kwestie is kun je de developers licentie overwegen. Iets van €100,- per jaar incl FMserver

• 0
Posted
6 uur geleden zei menno:

@Leen even aanhakend op het antwoord van @Ari Die developer-licentie is niet zo heel gemakkelijk te vinden, maar je kan dat abonnement aanschaffen op: https://store.claris.com/product/FDS voor 89 euro excl BTW (107,69 incl) per jaar.

Ik zal eens rond vragen, misschien is er wel iets te regelen inderdaad. Ari en Menno heel hartelijk bedankt.