Ga naar inhoud
  • 0

Records zoeken en tellen in een portaal die aan welbepaalde voorwaarde voldoen.


JMG

Vraag

Hello,

Mijn probleem;

Ik heb een reeks records in een portaal met velden en ook met een selectievakje waarin 1 of 0 geplaatst werd afhankelijk van een destijds gekozen optie.

Nu wil ik tellen hoeveel records er zich precies in dit portaal bevinden die de waarde 1 of 0 hebben.

Het resultaat van het aantal records met waarde 1 of 0  wil ik wegschrijven naar een veld.

Ik had al wat uitgeprobeerd met een Loop maar dit lukt mij niet. Ik ben op dit vlak immers niet zo goed thuis.

Hopelijk kan iemand mij helpen :)

Alvast dank. JM

Link naar reactie

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 1

Er zijn meerdere oplossingen mogelijk. Welke je kan kiezen is van van alles en nog wat afhankelijk. In jouw geval: het veld dat je wilt "tellen" is een veld dat echt in de portaalrecords staat en dan kan je simpelweg een calculatie in je hoofdtabel toevoegen:

Sum ( portaalrelatie::veldnaam )

 

Link naar reactie
  • 0

Dank voor je reactie.

Ik snap het echter niet volledig want ik ben onervaren met die dingen.

Hoe verneem ik aldus hoeveel checkboxes de waarde 1 bevatten?

Ik moet toch ergens een voorwaarde maken om de vakjes met "1" te filteren van de vakjes met "0".

Beschik je eventueel over een voorbeeldbestand waarmee ik uit de voeten kan?

Thanks. JM

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...