Donamd Posted May 12, 2021 Posted May 12, 2021 Het is blijkbaar niet mogelijk om een invoerveld of ander object in de voorgrond te plaatsen van een webviewer of doe ik iets verkeerd ? Webviewer.fmp12 Quote
0 bigbadwolf Posted May 14, 2021 Posted May 14, 2021 Je aanname is correct. Dat werkt gewoon niet. Dat geldt ook voor popovers. Die doen het ook niet goed als ze (deels) over een webviewer komen. Als je iets ‘voor’ een webviewer wilt doen moet je gebruik maken van cards of dialogen. Dat je niets voor een webviewer kunt zetten is nog wel logisch, dat ook popovers daar last van hebben is niet logisch en bijzonder vervelend. Quote
0 Donamd Posted May 14, 2021 Author Posted May 14, 2021 Jammer dat het niet lukt, maar toch bedankt voor de bevestiging. Met een card of dialoogbox ga ik het niet kunnen redden. Quote
0 menno Posted May 14, 2021 Posted May 14, 2021 Welke "oeroude" versie van FM19 gebruiken jullie dan? Jullie hebben in elk geval de laatste 3 updates van FMP niet geïnstalleerd 🥶 De verbetering van de webviewer heeft nooit ergens in de release-notes gestaan, maar met de versies 19.1.3, 19.2.1 en 19.2.2 kan je wél objecten vóór de webviewer plaatsen en die blijven daar ook te zien als je de webviewer activeert. 😄 Quote
0 bigbadwolf Posted May 14, 2021 Posted May 14, 2021 59 minutes ago, menno said: Jullie hebben in elk geval de laatste 3 updates van FMP niet geïnstalleerd Weet toch vrij zeker dat ik het ook in FM18 nog steeds had. Misschien dat het in 19 eindelijk echt opgelost is, maar sommige zaken werk je omheen als het niet gaat zoals je wilt… en dan denk je er niet altijd aan om het bij een nieuwe versie weer eens te controleren. En de release notes blinken eerlijk gezegd ook niet uit in duidelijkheid… Quote
0 Donamd Posted May 14, 2021 Author Posted May 14, 2021 (edited) Hey Menno, mijn versie was inderdaad nog 19.0.1.116 en heb deze nu geupdate naar 19.2.2.234 maar blijkbaar zonder resultaat. De versie na installatie gecontroleerd en deze is inderdaad 19.2.2.234, maar toch lukt het blijkbaar nog niet om een object in de voorgrond van een webviewer te plaatsen. Doe ik dan nog iets verkeerd ? Edited May 14, 2021 by Donamd Quote
0 menno Posted May 14, 2021 Posted May 14, 2021 @Donamd dat is bijzonder. Ik heb 19.2.2.234 op MacOS 10.15.7 op een Macbook pro 2016, dus geen M1 en geen BigSur. Met jouw voorbeeldje (plus wat toevoegingen dan krijg ik dit: Zijn toch duidelijk 3 (4 met het label) objecten die over de webvieweer heen liggen. Gebruik jij soms Windows? Misschien dat dat het probleem is en dat zal ik meteen even testen. @bigbadwolf bij fm18 lukt het inderdaad niet om objecten voor de webviewer te laten verschijnen. Na 30 jaar FileMaker gebruiken heb ik inmiddels geaccepteerd dat de release-notes nooit volledig zijn Quote
0 menno Posted May 14, 2021 Posted May 14, 2021 Op Windows werkt dit inderdaad nog steeds niet, dus mogelijk dat dat de reden is van het niet in de release-notes opnemen. De meeste ontwikkelaars (ikzelf ook) gebruiken een Mac, maar de installed-base van FileMaker zit voor meer dan 80% op Windows te werken. Quote
0 Donamd Posted May 14, 2021 Author Posted May 14, 2021 Het is inderdaad Windows waarop mijn Filemaker draait. Quote
0 bigbadwolf Posted May 14, 2021 Posted May 14, 2021 @menno Heb het even getest… en inderdaad op mijn Mac (macOS 11.3.1) werkt het nu inderdaad wel. Zoals je zelf al aangeeft werkt helaas het merendeel van onze klanten met Windows… dus veel schieten we er niet mee op. Quote
Question
Donamd
Het is blijkbaar niet mogelijk om een invoerveld of ander object in de voorgrond te plaatsen van een webviewer of doe ik iets verkeerd ?
Webviewer.fmp12
9 answers to this question
Recommended Posts