Ga naar inhoud
  • 0

Vrachtkosten berekenen


Sumar

Vraag

Hallo experts,

Ik zit met een vraagje waar ik niet uitkom. Het gaat om het laten zien van vrachtkosten.

Een pakket weegt bv 2,3 kg. In een tabel heb ik aanbieders staan met tarieven en bijbehorend maximaal gewicht. Nu zijn er vervoerders die een tarief hebben van 0 tot 5 kg en van 0 tot 10 kg.  En dan ook nog met varianten (bv aangetekend of verzekerd).

Hoe krijg ik in een layout te zien welke tarieven er zijn zodat gebruike een keuze kan maken ? Dus alle records van 0-5 kg en 0-10 kg met varianten voor een pakket van 2,3 kg als voorbeeld?

Gaat dat een loop worden of is er een andere methode?

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik zou denken aan een portaal met alle beschikbare vervoerders, met een niet opgeslagen calculatie veld waarin de vrachtkosten worden berekend. 
De parameterisering daarvan zit dan in de tabel met de vervoerders. 
Sorteer de portaal op prijs.

Als je ook nog per vervoerder verschillende vrachtopties zichtbaar wilt maken zou ik een virtuele tabel overwegen op basis van een global veld of variabele waarin je alle opties hebt gecalculeerd met een script. 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...