Jump to content
  • 0

Velden verbergen

robert427

Question

Posted

Tot voorkort kon ik via Lay-out bewerken in het infovenster, via een berekening velden wel of niet zichtbaar maken. In het veld kwam een icoontje met een oog te staan. De functie is opeens verdwenen en alle velden zijn zichtbaar. Ik heb Fm al opnieuw geïnstalleerd, maar het probleem blijft. iemand een idee wat er aan de hand is?

14 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted (edited)

Hmmm,,, Mij is geen globale instelling bekend om de verberg functie uit te schakelen. Kan het een plug-in zijn die roet in het eten gooit? Of doet het bestand zelf raar? Ook in FM14 zou dit gewoon moeten werken. Werkt het wel in een nieuw aangemaakt bestand?

Edited by Banach
  • 0
Posted

Ik heb het met divers bestaande bestanden geprobeerd. Ik zal morgen eem nieuw bestand maken met een nieuwe lay-out. Dan hoor je het van me. Alvast bedankt

• 0
Posted

De zichtbaarheid van het ‘oogje’ wordt bepaald door een instelling (View > Show > Hide condition), maar die heeft geen invloed op het al dan niet zichtbaar zijn van het object. Kennelijk wordt er niet aan de voorwaarden voldaan. In basis is het een ‘simpele’ boolean die waar of onwaar is.

Er is (zoals Banach) aangeeft geen algemene instelling die ineens alles zichtbaar maakt.

• 0
Posted

Ik heb een nieuwe simpele database gemaakt, naam, adres, woonplaats ed. Een lay-out gemaakt, maar ook hier kan ik de functie in het infovenster niet meer vinden. In het weekend FM al opnieuw geïnstalleerd, vandaag de updates opnieuw geïnstalleerd. Helaas alles zonder resultaat.

De optie Hide in (View.Show) is ook niet te vinden in het menu.

ik kwam er vandaag achter dat de updates van Windows ook niet meer geïnstalleerd worden, er is dus mogelijk meer aan de hand. Vanavond FM is op een andere PC installeren, kijken of het dan weer na behoren werkt. Zo ja, dan mijn vaste PC opnieuw installeren.

• 0
Posted

Aha, ik begrijp nu dat je het gedeelte voor het invoeren van de voorwaarde voor het verbergen in het infovenster mist. Mis je dat hele onderdeel (hier behavior)? Heb je het aangegeven driehoekje wel opengeklapt?

pic.png

• 0
Posted (edited)

Er ontbreek bij jou nog meer, ook de placeholder vind ik niet terug. De andere verschillen kunnen Mac/Windows gerelateerd zijn).

Dit plaatje is uit versie 14.0.6

p2.png

Edited by Banach
  • 0
Posted

Dan rijst de vraag of we het wel over dezelfde versie FileMaker hebben. Ik heb het eerlijk gezegd nog niet meegemaakt dat complete objecten verdwenen zijn. Ontbrekende CSS elementen kom ik regelmatig tegen, maar dit soort functies niet.

• 0
Posted

Ik vermoed dat @robert427 "FileMaker Pro 14" en niet "FileMaker Pro 14 Advanced" gebruikt er was t/m versie 16 zowel een "gewone" als een "advanced" versie beschikbaar.

Vanaf versie 17 moet je in het voorkeurenpaneel de advanced-features expliciet aanzetten en kan je bij installatie van FMP middels "Assisted Install.txt" die mogelijkheid voor een user helemaal uitzetten.

• 0
Posted

@BanachJe hebt gelijk en versie 13 heeft ook al styles en hide objects, maar versie 12 nog niet, dus als de extensie fmp12 is, dan gebruikt @robert427 dus versie 12 en anders versie 11, die is optisch bijna identiek ..............

@robert427 In de menubalk bovenaan staat het menu "help" de laatste keuze in dat menu is "About FileMaker Pro" of iets van die strekking en daar kan je zien welke versie je gebruikt. Je schrijft in het eerste bericht dat je FM opnieuw hebt geïnstalleerd. De laatste versie die is geïnstalleerd is ook de versie die Windows gebruikt om een bestand met een specifieke extensie (fmp12) te openen. M.a.w. als je er nu voor zorgt dat je daadwerkelijk versie 14 op je computer installeert, dan beschik je weer over de features die je nu mist. 😁

• 0
Posted

Ik ga het weekend de PC opnieuw installeren, want er komen meer vreemde dingen. Ik ga mezelf dan verzekeren dat versie 14 weer geïnstalleerd wordt.

Na het weekend zal ik melden of het probleem verholpen is. Bedankt voor jullie feedback