Ga naar inhoud
  • 0

Wachtwoord wijzigen afvangen


miltenb

Vraag

L.S.,

Ik kom een situatie tegen waar twee filemaker files met elkaar praten d.m.v. accounts die in beide bestanden voorkomen.

Nu zorgt de password policy er voor dat elke x tijd een nieuw ww aangemaakt moet worden. Je raadt het al; het ene bestand wordt geüpdatet de ander niet. Ik kan het even niet zo snel vinden - lange dag - : kan ik ondervangen dat dit 'event' afgaat en dan het ww ook in het andere bestand bijwerken?

Of is er een betere manier?  

Link naar reactie

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ja. Maar dat er uit halen is waarschijnlijk geen optie.

Ik verwacht dat er een Error message naar boven komt in FM. Er zijn er drie waar ik van denk: die zouden het nog wel eens kunnen zijn:
18: Client must provide account information to proceed
211: Password has expired <- meest waarschijnlijk
219: Cannot open file; must be licensed user; contact team manager
 

Binnenkort even proberen. Ik laat de uitkomsten weten.

Link naar reactie
  • 0

Het is één of het ander. Als je gebruik maakt van een script schakel je de security-instelling uit en vervang je het complete psw beheer door scripts. Sowieso heb je dan veel meer controle over de eisen die je aan een psw kunt stellen. Ik gebruik sinds een tijdje ook een 2FA met een controlegetal via een SMS. 
Als je ergens een preferences tabel hebt kun je bijhouden wie zijn psw moet resetten. En een script kan natuurlijk automatisch draaien.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...