Ga naar inhoud
  • 1

Lukt me niet nieuw bestand up te loaden naar Filemaker Server


Berry

Vraag

Hola todos,

Of ik doe iets verkeerd, of er zit een fout in FMS, maar het lukt me niet een nieuw bestand naar de server up te loaden. Ik heb het in drievoud geprobeerd, tweemaal eigen bestand, laatste poging met het standaard Contacts bestand, alles staat open voor samengebruik, vanaf mijn eigen computer naar de server, vanaf de servercomputer zelf naar FMS: niets werkt. 
FMS 19.4.2.204 / FMP 19.5.3.300 (eigen; MacOS 13.0); FMP 19.5.4.401, MacOS 12.5 (server computer).

Iemand enig idee?

Ik heb ook al geprobeerd als workaround het bestand naar de map databases te slepen en van daaruit te openen in FMS: ook dat werkte niet. 

 

aangepast door Berry
Link naar reactie

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als toevoeging bij Menno's antwoord, deze twee commando's in Terminal uitvoeren:

sudo chown -R fmserver <Path to database file>

sudo chgrp fmsadmin <Path to database file>

Ervan uitgaande dat je een standaard installatie (gebruiker fmserver) hebt uitgevoerd.

Heb je sharing in de database zelf ook geactiveerd?

Link naar reactie
  • 0
Op 8-11-2022 om 11:47, menno zei:

Je beschrijft het probleem wel heel erg losjes en daardoor is niet vast te stellen wat je verkeerd doet. Volg eerst de stappen van de handleiding: https://help.claris.com/nl/pro-help/content/uploading-to-server.html Als het dan nog steeds niet lukt, beschrijf dan exact op welk punt je vastloopt, dan kan er vast wel iemand iets nuttigs over zeggen :-) 

Ik werk al met Filemaker sinds versie 2.1, dus ben niet helemaal onbekend met Filemaker, hoewel ik mezelf ook weer geen expert zou willen noemen. Vanwege het feit dat ik in 91/92 ben begonnen draaien er wel heel veel files op de server, iets van 84 of zo. Die zijn lang niet allemaal in gebruik, maar het ontvlechten kost me teveel tijd dus ik laat het maar zo. Betekent ook dat ik echt wel bekend ben met het uploaden van bestanden: het is niet bepaald het eerste bestand wat ik in het server systeem zet. Maar wat ik ook probeer, ook toegangsprivileges aanpassen, op div. systemen MacOS (om een fout met Ventura uit te sluiten): niets helpt. Nieuwe file aangemaakt, ook daar staat alles goed: niets, nada, noppes.

Ik begrijp wel dat jullie zeggen het is wat summier, maar het is ook niet echt begrijpelijk te maken. Normaliter maak je bestand aan en upload je gewoon naar de server. Basta, that's it. Meer valt er niet over te zeggen. 

Scherm­afbeelding 2022-11-09 om 12.12.34.png

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...