Ga naar inhoud
  • 0

FileMaker 19 op MacOS Ventura 13.2 en debuggen


menno

Vraag

Geen vraag, maar een melding: sommigen van jullie zijn de laatste tijd misschien verrast dat tijdens het debuggen FileMaker crashed zodra de eerste lijn van een script wordt uitgevoerd.

Als je dat doet met FileMaker 18 of 19 op MacOS 13.2 (Ventura), dan is dat waarschijnlijk een bug in FileMaker i.c.m. deze versie van MacOS. Houdt daarvoor ook deze topic in de FileMaker-community in de gaten: https://community.claris.com/en/s/question/0D53w000060wvfVCAQ/filemaker-pro-196145-quit-unexpectedly-while-script-debugging

Het probleem doet zich vooral voor bij de wat langere scripts (300+ stappen), maar enkelen hebben ook problemen met kortere scripts.

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ja, bij mij lost deze update van het OS naar 13.2.1 idd het probleem op.

Ik las tijdens het wachten op de update dat deze week MacOS 13.3 wordt uitgebracht, dus achteraf had ik ook wel een paar dagen kunnen wachten en meteen 13.3 kunnen installeren. Zo acuut was het probleem niet meer voor me, want ik had alle betreffende scripts al ingekort. Voor het testen moest ik een backup van 3 weken geleden pakken.

Heb meteen even getest of die ongewenste venster-animatie nu uit is en of insert-from-url nu wél kan omgaan met ongeverifiëerde certificaten. Helaas zijn die beide problemen nog steeds aanwezig, dus daarvoor mag Claris zélf aan de bak om die op te lossen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...