Ga naar inhoud
  • 0

Vraagje betreffende Datagrid (en ook Fancygrid, zelfde probleem) in een Webviewer


Sumar

Vraag

De bedoeling is om met behulp van Datagrid,js (of Fancygrid.js) een custom CSV/Excel bestand aan te maken. De knoppen hiervoor geïnstalleerd volgens het voorbeeld op
https://datatables.net/extensions/buttons/examples/initialisation/export.html

Zodra ik ga exporteren krijg ik echter een melding waar ik niets van snap:
There is no application set to open the URL blob:null/41e26535-e619-4289-9d02-ed9c01e680ee. (zie bijgevoed screenshot)

Iemand enig idee wat er loos is en hoe te verhelpen?  Betreft Filemaker 19.6.3.302 op een Mac. Demo bestand bijgevoegd. Oja, de copy functie werkt wel

Screenshot 2023-05-13 at 13.23.14 .jpg

DataTablesStart Buttons.fmp12.zip

Link naar reactie

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dit maakt gebruik van nogal wat verschillende javascriptbibliotheken. Ergens diep in de krochten ervan gaat het mis. Wat goed werkt in een browser hoeft niet per definitie ook goed te werken in een webviewer blijkt. Ik vermoed dan ook dat dit een doodlopende weg is.

Je schrijft dat je een custom CSV/Excel bestand wilt aanmaken. Kun je wellicht aangeven waarom de standaard exports van FileMaker voor jouw doeleinden niet voldoen?

Link naar reactie
  • 0

Ik had al een vermoedden dat het niet zou gaan werken. Het zal 'm wel zitten in het aanmaken van een bestand, copy (naar klembord) gaat wel goed.

Bij een standaard CSV/Excel export zit je met de veldnamen als header. Ik dacht dat op deze manier op te lossen. Dat gaat kennelijk niet dus ik ga nu maar een aantal export tabellen maken, die vullen en die vervolgens exporteren.

Dank voor het meekijken

Link naar reactie
  • 0

Die header is idd een probleem. Er zijn verschillende truuks om dat op te lossen naast tussentabellen b.v. ook

- Voeg een record toe met daarin de gewenste veldnamen. Sorteer de selectie zodat dit record als eerste komt en exporteer zonder de veldnamen. Verwijder daarna het toegevoegde record weer.

aangepast door Banach
Link naar reactie
  • 0

Nog een alternatief is een virtuele lijst waarin je een x aantal records de waarden uit een global veld/variabele naar een x aantal velden haalt. Ook multi-user

De eerste regel(s) van de waardenlijst (of xml / json array) moet dan een veldnamen-regel zijn.

Nog een optie is om een Excel cel voor cel scriptmatig op te bouwen met Scribe of Monkeybread. Je kan dan ook opmaak finetunen.

Maar de datatables aanpak vind ik wel erg interessant. 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...