Jump to content

Hoe belangrijk is de taal van je website?

Recommended Posts

Mijn naam is Karsten Risseeuw. Ik ben FileMaker ontwikkelaar en onlangs van Zwitserland naar Nederland geremigreerd. Ik maak tools voor ontwikkelaars, zoals op de website fmstarter.com gepresenteerd. Deze website is tweetalig Duits-Engels. Ik ben bezig met aanpassingen voor de nieuwe situatie, onder andere met de website.

Mijn vraag: Hoe belangrijk is het in Nederland om een Nederlandstalige website te hebben?

Dank voor feedback!

Karsten

Het is al tweetalig, en een Wordpress website is eenvoudig te vertalen, dus zeker doen. Nederlanders kunnen meestal wel goed Engels, maar als het niet te veel werk is dan bereik je misschien net de paar extra klanten die beter Nederlands dan Engels kennen.

Posted (edited)

Dank voor de antwoorden! Dan ga ik de vertaling erbij zetten. Dat is geen punt. Zeker komen er in mijn oplossingen zelf ook Nederlandse vertalingen bij.

Groet
Karsten

Edited by Karsten
59 minutes ago, Banach said:

Zijn de tools die je maakt wel Nederlandstalig? Zo niet dan volstaat een Engelstalige site. Pofessionele ontwikkelaars werken veelal met Engelstalige systemen.

Dank voor die opmerking. Ik ontwikkel in het Engels, maar alle interfaces zijn meertalig. Daarvoor heb ik een kostenloos DeepL-add-on ontwikkelt, waardoor vertalingen bijzonder gemakkelijk zijn: