Ga naar inhoud
  • 0

Filemaker 8


Rony Rabijns

Vraag

  • Antwoorden 55
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0
Alleen moet er nu eens iemand op de proppen komen met een geweldig vb. dat gebouwd is rondom 1 layout met daaraan gekoppeld rapporten en pop-up windows.

Ik zie niet in waar jij een probleem verwacht.

Als jij vermoedt dat je in een tabblad listview en form-view kan mixen, moet ik je teleurstellen. Dat kan niet.

 

Een popupwindow is sowieso een ander venster dat geopend wordt. Eventueel weer met een ander tabblad op ...

Link naar reactie
  • 0

Ik verwacht problemen bij het volgende vb.

Db. met klanten - verkopen - stock

 

Je maakt 3 tabs

klanten - verkopen - stock

En nu mogen bepaalde personen niet in klanten of verkopen en/of stock.

Nu kan je dat zodanig oplossen dat de personen enkel hun tabs te zien krijgen waar ze daadwerkelijk in kunnen.

Nu zal dat waarschijnlijk weer <> worden.

Link naar reactie
  • 0
En nu mogen bepaalde personen niet in klanten of verkopen en/of stock.

Nu kan je dat zodanig oplossen dat de personen enkel hun tabs te zien krijgen waar ze daadwerkelijk in kunnen.

Nu zal dat waarschijnlijk weer <> worden.

 

Dat zou je kunnen oplossen door in het tabblad te werken met een "conditional portal" : Als iemand de juiste rechten heeft, verschijnt het portaal (cq inhoud), anders niet.

Link naar reactie
  • 0

De oplossing van Rony kan worden uitgebreid zodanig dat de tabs voorwaardelijk zichtbaar zijn:

Maak je eigen tab(buttons).

Deze buttons aktiveren (via scriptparameter/goToField scriptstap en

portalsetting) een script dat het juiste tabblad aktiveert.

De tabbladen zelf zijn uiteraard onzichtbaar.

De tabbuttons stop je in voorwaardelijke portals.

Het is dus (zoals meestal) weer via een workaround mogelijk, tja.....

Link naar reactie
  • 0

je kunt ook lege tabs maken met een berekend veld/knop erboven op, blijft lelijk maar goed genoeg voor mij om er geen workaround extra aan te spenderen. Met kleurtjes en kaders aan te passen maak je er toch iets redelijks van hoor.

 

Ben al bij al best tevreden met de update, niet alles is bruikbaar maar toch veel productiviteit verbeteringen.

 

Wat ik wel jammer vind is die autofill, het is een beetje een vervanging van de popup lijsten maar het werkt maar op het daadwerkelijke veld, je kunt het bv niet gebruiken bij een globaal en de data van ergens anders halen. Dat beperkt z'n mogelijkheden nogal vind ik.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb 'm nog niet geïnstalleerd...

 

Kan iemand iets zeggen van de grafische snelheid op Windows?

Is de schermopbouw nog steeds "hopeloos", en op zijn minst niet nog erger geworden? Of zowaar verbetering? 8)

 

Aan de portaaldefinitie ook maar iets veranderd? Of blijft het behelpen met allerlei vervelende portal sort truukjes?

Link naar reactie
  • 0

Deel databases met maximaal 5 gelijktijdige gebruikers, ongeacht bij gebruik van Windows of Mac OS. (dat waren er vroeger toch echt meer)

 

filemaker pro 8 advance, vervangt de developer editie?? Maar ik lees niets over het aanmaken van runtime programma's, is dat nog wel mogelijk?

 

Begrijp ik goed dat een upgrade van filemaker developer 6 naar filemaker 8 advance 299,00 euro kost???

Een nieuwe versie advance 8 kost 499,00 een versie developer 7 kost 599,00, wordt het leven dan echt goedkoper???

 

Heeft iemand al gepoogd een 6 programma om te zetten in de 8??

Link naar reactie
  • 0
Deel databases met maximaal 5 gelijktijdige gebruikers, ongeacht bij gebruik van Windows of Mac OS. (dat waren er vroeger toch echt meer)

 

Nee toch niet (cfr versie 7) : 5 "concurrent" users

 

filemaker pro 8 advance, vervangt de developer editie?? Maar ik lees niets over het aanmaken van runtime programma's, is dat nog wel mogelijk?

 

Advanced is de nieuwe naam voor Developer.

Runtimes maken kan nog steeds en op dezelfde manier.

 

Heeft iemand al gepoogd een 6 programma om te zetten in de 8??

Ja, minder problemen als van 6 > 7. Vooral omwille van de mogelijkheid om tabellen te importeren, scriptstappen te copieren en te plakken, ...

Link naar reactie
  • 0

ex- en import is sterk verbeterd maar ik heb toch wat hulp en info nodig :(

 

 

Kan iemand iets zeggen van de grafische snelheid op Windows? Is de schermopbouw nog steeds "hopeloos", en op zijn minst niet nog erger geworden? Of zowaar verbetering? 8)

 

Wel, als het enige vergelijking kan zijn maar op m'n 500 mhz iMac is het werken in de relaties toch een stuk snapier® dan voorheen. :) In de 7 was het echt bagger om mee te werken dus hiermee ben ik toch tevreden. De algemene schermopbouw lijkt iets vlugger te gaan (don't quote me on that) maar die nieuwe tab-feature is een snelheidsduivel in vergelijking met het gebruik van verschillende layouts.

 

Waar ik nog mee zit zijn die selectie-kleur op Windows, op Mac wordt een portaal record gewoon iets donkerder maar in Windows in verschrikkelijk lelijke negatieve kleuren ofzo. Zal wel nog steeds zo zijn zeker?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...