rmw Posted December 20, 2005 Share Posted December 20, 2005 http://www.filemaker.com/support/updaters/fm8v2_mac.html http://www.filemaker.com/support/updaters/fmp8v2_win.html http://www.filemaker.com/support/updaters/fmpa8v2_win.html rmw Quote Link to comment
0 livio Posted December 20, 2005 Share Posted December 20, 2005 Opgelet ... als je de update installeerd op een Mac met de 8 Advanced versie dan is em screwed !! Nog even wachten dus ! Livio Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted December 20, 2005 Share Posted December 20, 2005 Hmmmm, ik heb niet die ervaring. Versie 8.02 FMA Mac draait hier intussen toch al een paar uur ... Quote Link to comment
0 livio Posted December 20, 2005 Share Posted December 20, 2005 Hier wel degelijk .... op 3 machines getest en bij allemaal hetzelfde resultaat ... de Advanced is screwed met als boodschap : 'This copy of Filemaker Pro has been modified by another program or virus. Please run the installer to get a fresh copy of Filemaker Pro after determining the cause' En er viel mij ook op dat ik een gewone (wel werkende) Filemaker 8 heb staan in mijn Advanced map, naast mijn screwed Advanced. Vreemd zenne ! Livio Quote Link to comment
0 rmw Posted December 20, 2005 Author Share Posted December 20, 2005 Hmmmm, ik heb niet die ervaring. Versie 8.02 FMA Mac draait hier intussen toch al een paar uur ... Hier ook no problemo rmw Quote Link to comment
0 SuperWimmie Posted December 20, 2005 Share Posted December 20, 2005 Avanced Windows deels: het "zelfstartende" FP7 bestandje start niet helemaal automatisch meer door... Eerst maar weer eens uitspitten. Verder werkt alles voor zover ik het kan overzien. Quote Link to comment
0 hbrendel Posted December 20, 2005 Share Posted December 20, 2005 Surprise: Mijn FM Advanced is Nederlands geworden. Ik weet nog niet of ik dit beter vind, maar ik wilde het in ieder geval voor mijn runtimes. Gisteren dacht ik nog dat ik hiervoor 299 extra euros moest neertellen. Ik was dat van plan, goed dat ik het nog niet had gedaan. Alles schijnt goed te werken. Quote Link to comment
0 livio Posted December 21, 2005 Share Posted December 21, 2005 Blijkt dat Filemaker de updater voor Mac heeft teruggetrokken. Onze problemen zullen dus geen alleenstaande gevallen geweest zijn. Livio Quote Link to comment
0 Peter Wagemans Posted December 22, 2005 Share Posted December 22, 2005 Avanced Windows deels: het "zelfstartende" FP7 bestandje start niet helemaal automatisch meer door... Eerst maar weer eens uitspitten. zelfde probleem hier, het context menu ("open with..") lukt echter wel. Deze release lijkt me inderdaad nogal shaky. Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted December 22, 2005 Share Posted December 22, 2005 Een klant van me was een groot deel van zijn data kwijt na de update ... ! Quote Link to comment
0 rmw Posted December 22, 2005 Author Share Posted December 22, 2005 Zullen we naam van dit topic maar wijzigen in FM8v2??????????? Niet doen!! Ik wordt er wel een beetje verdrietig van rmw Quote Link to comment
0 rmw Posted December 22, 2005 Author Share Posted December 22, 2005 Zullen we naam van dit topic maar wijzigen in FM8v2??????????? Niet doen!! Ik word er wel een beetje verdrietig van rmw Quote Link to comment
0 rmw Posted December 22, 2005 Author Share Posted December 22, 2005 De vorige was er te vlug uit. Zullen we naam van dit topic maar wijzigen in FM8v2??????????? Niet doen!! Ik word er wel een beetje verdrietig van rmw Deze wijziging is beter. Dank moderator rmw Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted December 22, 2005 Share Posted December 22, 2005 Intussen staat er wel weer een nieuwe update klaar voor Mac. Dit keer de goede ..... ? Ik probeer 'm niet als eerste Quote Link to comment
0 AvD Posted December 23, 2005 Share Posted December 23, 2005 En ik wilde nog zo hoffelijk zijn: na u, heer! Quote Link to comment
0 Peter Wagemans Posted December 24, 2005 Share Posted December 24, 2005 Ik zou de goede raad willen geven om NIET te upgraden naar 8.0v2 tot bugs als deze hier er uit zijn: 2 tabellen, tabel 1 heeft 1 record, tabel 2 heeft geen records. Alles draait rond volgende redelijk simpele calculatie: If ( tabel 2::sleutel = 0 ; getal ; 0 ) Ik heb dit getest op Windows met versie 8.0v2 Advanced, en dit vergeleken met de 8.0v1 Advanced versie op mijn Mac. In 8.0v1 Advanced gaat FileMaker correct veronderstellen dat hij het getal "123" niet mag weergeven omdat het gerelateerde record niet "0" heeft in het gerelateerde veld "sleutel". Er is geen gerelateerd record omdat tabel 2 leeg is, dus kan de gerelateerde sleutel ook niet "0" zijn. In 8.0v2 gaat FileMaker (niet correct) veronderstellen dat de gerelateerde sleutel "0" is, waarschijnlijk heeft FileMaker development de fout gemaakt om de numerieke waarde "0" te verwarren met "null" of geen gerelateerde waarde. Ik zie 'm al komen: "this is not a bug, this is an improvement in behaviour..", mijne heren, dit is volgens mij wel degelijk een bug. Voor mij reden genoeg om iedereen aan te raden om deze maintenance update niet uit te voeren. Buiten deze bug zie ik dat FileMaker enorm veel tijd nodig heeft om sommige wijzigingen in de velddefinities te verwerken, zelfs al zijn het ongestockeerde calculaties. FileMaker Pro 8.0v2: voor mijn part "gewogen en te licht bevonden". 8v2bug.fp7 Quote Link to comment
0 SuperWimmie Posted December 25, 2005 Share Posted December 25, 2005 Een klant van me was een groot deel van zijn data kwijt na de update ... ! AARRRGGHHH !!! Jij ook al?? Ik zie bij het importeren van gegevens eerst nog dat alles goed gaat, 2 keer afsluiten en opnieuw starten verder, ontdek ik dat één bestand plots een allegaartje is geworden... Allerlei gegevens staan met de meest vreemde ascii codes her en der in de velden. Het ontwerp, de scripts en de tabellen zien er goed uit, alleen is de content verminkt Aiaiaiai, wat nu? Quote Link to comment
0 Peter Wagemans Posted December 25, 2005 Share Posted December 25, 2005 Ik heb eens een viske uitgegooid op een amerikaans forum. Alles is daar zo vreed kalm rond die nieuwe release - toch eens checken wat ze er daar van vinden. Quote Link to comment
0 Peter Wagemans Posted December 25, 2005 Share Posted December 25, 2005 Deze vond ik op FMForums: Ze zijn op de hoogte van de "dubbelklik" bug, in de TechInfo Lib op de FileMaker site vind je het probleem en de oplossing terug onder answerID 5696. Quote Link to comment
0 Koen Van Hulle Posted December 26, 2005 Share Posted December 26, 2005 Inderdaad een vreemde behaviour change. Terwijl FileMaker wel weet dat er geen relatie is want de volgende formule geeft dan wel het juiste resultaat: If ( tabel 2::sleutel = 0 and IsValid(tabel 2::sleutel) ; getal ; 0 ) Koen Quote Link to comment
0 Peter Wagemans Posted December 28, 2005 Share Posted December 28, 2005 De FileMaker Help file: A record contains an invalid value because of a data type mismatch (text in a date field, for example) FileMaker Pro cannot locate (temporarily or permanently) the related table in which the referenced field is defined A field has been deleted from a related table, and therefore the references to that field in the parent table are invalid Otherwise it returns 1 (the data is valid). OK even kijken: A record contains an invalid value because of a data type mismatch (text in a date field, for example) We hebben een getal in een getalveld staan, dus dit is niet het geval. FileMaker Pro cannot locate (temporarily or permanently) the related table in which the referenced field is defined Ze onderstrepen "related table" zelfs. Het gaat hierover een situatie waar de tabel niet beschikbaar is. Een gewiste tabel of een tabel in een ander bestand, en dat bestand kon niet worden gevonden. Niet het geval hier. A field has been deleted from a related table, and therefore the references to that field in the parent table are invalid Aha, de tabel is er wel, maar het veld is niet beschikbaar. Het veld is gewist. Ook niet het geval hier. Murtje, toch gebruik jij het om te zien of je relatie geldig is. Ik geef toe dat ik hier een beetje de advocaat van de duivel speel, maar wordt het niet stilletjesaan tijd dat FileMaker hier eens een deftige methode voor maakt? Ik merk hier ook op dat een leeg numeriek veld wel degelijk geldig zou zijn (this wil really bake your noodle). In FileMaker Pro 7 kregen we een nieuwe behaviour: naar een gerelateerd record springen als er geen was, gaf geen 0 selectie in de andere tabel, zoals in de vorige versie wél het geval was. OK, wij dus al onze scripts aanpassen, en braafjes testen op gerelateerde records. Nu zijn de regels blijkbaar weer veranderd, FileMaker weeft nu een mysterie rond wat nu eigenljk de manier is om te ontdekken of er een gerelateerd record is. Er is een tendens bij FileMaker om te beweren dat wat niet in de manual staat, een "undocumented feature" is, en dus niet hoeft ondersteund te worden. OK, de lijn moet ergens getrokken worden. Maar TREK ze dan wel, beste FileMaker mensen. Quote Link to comment
0 WJ Posted December 28, 2005 Share Posted December 28, 2005 Hallo, Ik heb v2 even niet tot mijn beschikking wel naar je voorbeeld gekeken. Ik zag dat je do not evaluate if all referenced fields are empty aan hebt staan, rekening mee gehouden ? Helaas kan ik je bevindingen nu even niet bekijken. Gr. WJ Quote Link to comment
0 Peter Wagemans Posted December 29, 2005 Share Posted December 29, 2005 Ik zag dat je do not evaluate if all referenced fields are empty aan hebt staan, rekening mee gehouden ? Ja. Quote Link to comment
0 Koen Van Hulle Posted December 29, 2005 Share Posted December 29, 2005 Peter, Ik speel geen advocaat. Ik sluit me volledig bij je aan. Het is een dikke bug. Er is geen logica te bedenken waarom je de waarde "0" niet met "0" zou mogen of kunnen vergelijken. Koen Quote Link to comment
0 Peter Wagemans Posted January 31, 2006 Share Posted January 31, 2006 Windows: Je kan geen bestanden meer openen via het fmp7:// protocol. De enige site waar ik hier iets over vond was op een (officiele) scandinavische FileMaker site. Support is bij FileMaker blijkbaar niet echt goed gecoordineerd. Hoe dan ook, als je het terug wil, dubbel klik dan bijgevoegd registry bestandje, en je registry wordt gerepareerd, zodat je terug bestanden kan openen via het fmp7:// protocol. Ideaal voor opstart-documenten (als het werkt) ! PS: heb er ook eentje bijgevoegd voor de Advanced versie. Als je applicatie niet op de standaard plaats staat (C schijf, enz.) moet je het reg filetje manueel aanpassen. fmp7 protocol.zip fmp7 Advanced protocol.zip fmp7 protocol FMP9.zip Quote Link to comment
Question
rmw
http://www.filemaker.com/support/updaters/fm8v2_mac.html
http://www.filemaker.com/support/updaters/fmp8v2_win.html
http://www.filemaker.com/support/updaters/fmpa8v2_win.html
rmw
24 answers to this question
Recommended Posts