AvD Posted June 11, 2006 Posted June 11, 2006 (edited) "Zo doorgaan! Nog van dat!" We hebben het gisteren veel gehoord. Met auto's, met moto's (minstens 2), met de trein, ja zelfs met een taxi. Tot van 280 kilometer ver zijn ze gekomen! Met deze zesde confituursessie hebben we duidelijk een breekpunt bereikt: 36 ingeschrevenen, dus een derde meer dan vorige keer. Clarify wordt een niet meer weg te denken traditie, een jaarlijks weerkerend evenement. We denken daarom aan elke tweede zaterdag van juni, zelfde locatie als dit jaar. Voor de culinaire naverbranding bekijken we het nog. De opdeling in parallel-sessies voor gevorderden naast beginners was blijkbaar succesvol. Maar er wordt zelfs gedacht aan een opdeling naar drie groepen: beginners - gevorderden - high tech cracks. Vorig jaar is er ook al sprake geweest van een voordracht door een eminent jurist van een advocatenkantoor met topreputatie, zodat we eindelijk te weten komen hoe het met software-recht zit in België, Nederland en de hele Europese gemeenschap. Maar dat kan eventueel op een andere datum. Graag hadden we jullie reacties op de dag van gisteren, maar ook over de plannen voor volgende jaren. Dank aan alle deelnemers! Edited November 25, 2007 by Guest Quote
Misj Posted June 11, 2006 Posted June 11, 2006 Hoi allemaal, Een kleine enquete gedaan ..... en wat bleek ..... de man met pet was heel tevreden 't Blijft mij verbijsteren hoe jullie onbaatzuchtig kennis delen, hoe een bende van toch verschillend pluimage zo goedlachs met elkaar omgaat ... 'k denk dat de wereld qua verdraagzaamheid er op zou vooruit gaan moest iedereen verplicht FM op zijn bord krijgen Wat mij betreft tot volgend jaar dus en nogmaals iedereen bedankt Misj Quote
Stardust Posted June 11, 2006 Posted June 11, 2006 Het is al zo mooi verwoord hierboven dat ik niet meer kan dan me aansluiten ... Petje af voor de organisators, een geweldige accomodatie, een gezellige afterparty en tevens interessante gasten !! Nog 364 maal slapen en het is weer zo ver Stardust aka Danny Quote
WJ Posted June 11, 2006 Posted June 11, 2006 Bedankt! Leuke ervaring om mee gemaakt te hebben. Erg gezellig en leerzaam. Leuk om eens de gezichten te zien. Ik heb alleen maar 1 Filemaker database gezien en had graag wat meer filemaker in actie gezien..... Maar ben zeker volgend jaar weer van de partij. Groet, WJ Quote
Rony Rabijns Posted June 11, 2006 Posted June 11, 2006 Gelukkig hebben we de foto's nog. (De overige foto's zet ik morgen op een speciale confituur-site : www.confituursessie.be of .nl of .com, je mag kiezen ) Quote
Peter Wagemans Posted June 11, 2006 Posted June 11, 2006 Net opgestaan. Het is nog zo'n 2 uur 's morgens geworden op het terraske buiten. We geraakten niet weg. Ik heb zwaar genoten van de sessies, het eten, en de gezelligheid. Zeer professionele zalen. Zonder André en Rony was er geen confituursessie, dus hierbij nogmaal een pluim in jullie achterste geprikt... Schitterende confituur! Quote
Rony Rabijns Posted June 11, 2006 Posted June 11, 2006 ... dus hierbij nogmaal een pluim in jullie achterste geprikt... Au ! Aan iedereen die er was : 'Bedankt om te komen. Wij rekenen volgend jaar weer op jullie aanwezigheid. Noteer het alvast in je agenda : de 2de zaterdag van juni ...' Aan Peter : 'Nogmaals bedankt voor het in de lucht houden van Clarify.' btw : de foto's staan intussen online : http://www.confituursessie.be Quote
RON7 Posted June 11, 2006 Posted June 11, 2006 Ik kan het bovenstaande enkel beamen,petje af voor de organisatie van Andre en Rony.Het was een zeer gezellige en interessante meeting die mijns inziens zelfs wat langer mocht geduurd hebben.De naverbranding was zeker een groot succes;gelukkig vond de alcoholcontrole om 2 uur s'nachts aan de andere kant van de weg plaats Groetjes aan iedereen Quote
WJ Posted June 12, 2006 Posted June 12, 2006 Misschien een leuk idee ? Ik zou het heel leuk vinden om van "iedereen" eens een showcase te zien? Daar kan je volgens mij heel veel van leren. Zou hier animo voor zijn of willen de ontwikkelaars/bedrijven die wat moois hebben bedacht dit voor zichzelf behouden ? Als je volgens mij alle leuke truuks leert van iedereen kan iedereen weer betere applicaties maken wat de Filemaker wereld weer ten goede komt. Quote
johan Posted June 12, 2006 Posted June 12, 2006 De beginnersopleiding was prima! Heel boeiend gegeven! Bravo voor de organisatoren!! Ik kom nog!! Quote
LK Posted June 12, 2006 Posted June 12, 2006 Welaan heren, ook ik wil graag een reactie geven, want ik heb de bijeenkomst zeer prettig gevonden. Bovendien leerzaam, AvD maakte van een beginnerssessie een inspirerende ervaring. Heel dapper vond ik de presentatie van Organeduc, maar ook de interesse van de "guru's" was hartverwarmend. Het eten na afloop in de kasteeltuin maakte de rit meer dan waard! Op verzoek van Andre volgt hier een lijstje boeken die ik zelf aangeschaft had via Amazon.com, aangezien er in Nederland nog niet veel is op gebied van fm8. Er zijn meer boeken, als je filemaker intikt als zoekopdracht krijg je er genoeg te zien. Ik heb voor onderstaande gekozen: "Creating a Database in FileMaker Pro 8 : Visual QuickProject Guide (Visual Quickproject Series)" Steve Schwartz; Paperback; $10.00 (bedoeling is dat je tijdens het lezen van het boek de behandelde database meebouwt, aldus een soort training on the job. Heb ik nog niet gedaan, maar kan leerzaam zijn volgens mij. Je bouwt een dbase met rentes, obligaties, etc.) "FileMaker Pro 8: The Missing Manual" Geoff Coffey; Paperback; $22.02 (Ben nu over de helft (zo'n 700 pagina's), maar voor mij is dit echt een heel goed boek, waar met name het bouwen van de relaties goed in wordt behandeld. Verder op alle gebied een boek voor basis en gevorderd) "FileMaker 8 Functions and Scripts Desk Reference" Scott Love; Paperback; $18.89 (Alle functies etc. als naslagwerk met enige extra verduidelijkingen. Handig om naast je scherm te houden volgens mij) Als iemand andere tips heeft, hoor ik het ook graag. Bovenstaande boeken kostten met vervoer (binnen 2 weken geleverd, sneller dan beloofd) : $68.87 Quote
SuperWimmie Posted June 13, 2006 Posted June 13, 2006 De video, waar is de video?? Kan ik ook nog een beetje meegenieten, want volgens mij was het gewoon ouderwets gezellig! Desnoods retoucheer ik mijn pasfoto er wel bij in de groepsfoto... (wat had ik er graag bij willen zijn, zeg...) Het is een uitstekend idee om het op een vast moment elk jaar te doen. Quote
Koen Van Hulle Posted June 13, 2006 Posted June 13, 2006 Zoals beloofd, het voorbeeldbestandje over Portal Filters en sessies. Koen PortalFilter.fp7 Quote
rigo Posted June 14, 2006 Posted June 14, 2006 Hoi allemaal, Vond het erg tof om er bij te kunnen zijn... en heb er ook veel aan gehad. Het was leuk om in een ontspannen sfeer kennis met jullie te maken en ook om kennis te delen en te ontvangen. Bedankt daarvoor. Ik kan een iedere filemaker liefhebber aanraden er volgend jaar bij te zijn. Groeten Rigo Quote
Axello Posted June 14, 2006 Posted June 14, 2006 Ook wij hebben ons zeer vermaakt en enkele handige trucjes opgestoken. Het idee om een showcase te laten zien is zeker voor herhaling vatbaar. Wellicht is een gevorderden 'hands-on' sessie ook een idee voor volgend jaar. De meerderheid van de mensen had toch een laptop bij zich. Quote
Recommended Posts