Bij een klant is er een uitgebreide IWP oplossing draaiend.
Ze doet het redelijk. Goed kan je het niet noemen. En dat komt vooral door de Web Publishing Engine, die toch wel wat kuren vertoont.
Nog het meest van al heeft men te kampen met de gevolgen van een "dubbel-klik" op knopjes die op de layout staan. Heel wat computergebruikers weten echt niet wanneer je moet klikken en wanneer je moet dubbelklikken met je muis.
En dan gebeurt het natuurlijk. De browser stuurt een eerste request, en direct daarop identiek dezelfde. Bij een snelle verbinding en een "frisse" WPE, komt het antwoord snel genoeg terug, maar na een halfuurtje draaien is die WPE niet meer zo "fris", en komt hij iets later terug met een pagina. Een ding is zeker, timing speelt een rol.
Gevolg van zo'n "fatale" dubbelklik, is dat de browser zegt dat er geen records gevonden zijn, de gevonden set bestaat uit bijvoorbeeld "record van 7 records" (dus niks op de plaats van waar je je recordnummer zou moeten terugvinden).
Zo'n situatie bestaat gewoon niet in FileMaker. Je kan niet een onbepaald record in een gevonden set hebben.
De error in de pe_applicationlog.txt zeg het heel kort: error 101 , in de volksmond "record not found".
Wat je daarna als gebruiker ook probeert, op eender welke knop klikken, terug naar de home pagina gaan en opnieuw het bestand openen... je blijft in die "record not found" zitten.
Tot je browser afsluit en terug opstart. Dan werkt weer alles. Tot je per ongeluk nog eens dubbelklikt.
Zijn er andere mensen die dit probleem ervaren met IWP? Het bestaat reeds vanaf versie 7, en de nieuwe versie 8 verhelpt het niet.
Ik ben redelijk door mijn opties heen. Heb zelfs al geprobeerd het euvel te vermijden door op de Apache server het aantal concurrent connecties terug te brengen tot 1. Helpt niet.
Ook de server.xml file proberen te tweaken voor het Coyote process op 16018, daar staan ook een paar parameters. Na dat experiment mocht ik zelfs de WPE helemaal herinstalleren, want ik heb het toen definitief om zeep geholpen.
HELP! Dit is echt niet fijn ! Ik heb geen oplossing !
Question
Peter Wagemans
Bij een klant is er een uitgebreide IWP oplossing draaiend.
Ze doet het redelijk. Goed kan je het niet noemen. En dat komt vooral door de Web Publishing Engine, die toch wel wat kuren vertoont.
Nog het meest van al heeft men te kampen met de gevolgen van een "dubbel-klik" op knopjes die op de layout staan. Heel wat computergebruikers weten echt niet wanneer je moet klikken en wanneer je moet dubbelklikken met je muis.
En dan gebeurt het natuurlijk. De browser stuurt een eerste request, en direct daarop identiek dezelfde. Bij een snelle verbinding en een "frisse" WPE, komt het antwoord snel genoeg terug, maar na een halfuurtje draaien is die WPE niet meer zo "fris", en komt hij iets later terug met een pagina. Een ding is zeker, timing speelt een rol.
Gevolg van zo'n "fatale" dubbelklik, is dat de browser zegt dat er geen records gevonden zijn, de gevonden set bestaat uit bijvoorbeeld "record van 7 records" (dus niks op de plaats van waar je je recordnummer zou moeten terugvinden).
Zo'n situatie bestaat gewoon niet in FileMaker. Je kan niet een onbepaald record in een gevonden set hebben.
De error in de pe_applicationlog.txt zeg het heel kort: error 101 , in de volksmond "record not found".
Wat je daarna als gebruiker ook probeert, op eender welke knop klikken, terug naar de home pagina gaan en opnieuw het bestand openen... je blijft in die "record not found" zitten.
Tot je browser afsluit en terug opstart. Dan werkt weer alles. Tot je per ongeluk nog eens dubbelklikt.
Zijn er andere mensen die dit probleem ervaren met IWP? Het bestaat reeds vanaf versie 7, en de nieuwe versie 8 verhelpt het niet.
Ik ben redelijk door mijn opties heen. Heb zelfs al geprobeerd het euvel te vermijden door op de Apache server het aantal concurrent connecties terug te brengen tot 1. Helpt niet.
Ook de server.xml file proberen te tweaken voor het Coyote process op 16018, daar staan ook een paar parameters. Na dat experiment mocht ik zelfs de WPE helemaal herinstalleren, want ik heb het toen definitief om zeep geholpen.
HELP! Dit is echt niet fijn ! Ik heb geen oplossing !
Link to comment
19 answers to this question
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.