Ga naar inhoud
  • 0

Filemaker-kassa...


johan

Vraag

Het is al lang mijn droom voor onze winkel de (zelf ineengestoken) Filemaker database te koppelen aan een kassa om zodanig automatisch de stock te kunnen bijhouden. Ik kan de EANbarcode van de producten reeds inscannen in Filemaker met een scanpistool. Wat heb ik nu verder nog nodig? Ik veronderstel een kassalade en één of andere plugin die die kassalade aanstuurt vanuit Filemaker? Kan iemand me verder op weg helpen?

 

Een collega van mij stelde ook de vraag of er eigenlijk een kant en klaar systeem bestaat van een computergestuurde kassa met Filemaker-database inclusief stock-beheer. Zo ja, ... wat is het prijskaartje?

Link naar reactie

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Johan is van Herentals, da's die plaats met die snelle fietsers, dus dat was te denken: ik zit amper aan tip 326, en hij stelt de vraag van tip 337.

Een uitdaging zou ik het niet echt noemen, want met de Troi Serial Plugin is dat heel simpel: die kan "alles" aansturen wat op een seriële poort zit. Ik moet wel toegeven dat ik zelf hier zo geen kassa heb staan.

Link naar reactie
  • 0

Alhoewel, met de UTF coding die we nu ter beschikking hebben zou het best kunnen dat de aansturing rechtstreeks vanuit FM kan.

 

Hangt een beetje van de 'kassa software' af, maar het zou kunnen.

 

Een door de weekse kassa module gebruikt zoiets als char(xxyy) etc.

Is herkenbaar voor oudere programmeurs die vroeger de aansturing van een printer nog zelf moesten samenstellen.

We gebruikten char(27), char(112), ctrl(Z) enz.

 

Die 'vergeten' handigheid zou dus van pas kunnen komen.... :lol:

Link naar reactie
  • 0
...of sterker nog: met Filemaker zou je zelf ook je eigen kassaapplicatie in elkaar kunnen steken... gekoppeld aan de overige Filemakerdatabeesjes, een alles-in-1 oplossing dus...

 

Dat was ik ook van plan... als er iets verkocht wordt moet dat automatisch van de stock afgetrokken worden. En op het einde van de dag moet er een totaal gemaakt kunnen worden per BTW. En die dagtotalen moeten dan terecht komen in de ontvangstenapplicatie.... Allemaal rap gezegd... maar uiteindelijk gaat het me heel vele uurtjes werk (lees werkplezier hahahahaha) kosten. Probleem is dat er zo weinig tijd is voor dat plezier! Wat ik al geleerd heb is.... Een kassalade kan wachten....Ik zal maar al eens beginnen met een kassaprinter te kopen denk ik. Ik werk met Filemaker op Apple. Kan iemand mij een goeie kassaprinter aanbevelen die zich makkelijk laat aansturen vanaf een iMac?

Link naar reactie
  • 0
Ja... zo'n touchscreen... dat zou pas echt speelgoed zijn zeg! Spijtig dat ze bij Apple zoiets nog niet hebben. Of bestaan er touchscreens die werken op MacOSX en liefst op de nieuwe Leopard? Heeft iemand ervaring met touchscreens in combinatie met MacOSX?

 

Op de vorige confituursessie liet Marc Broers zo'n scherm zien. Deed het perfect.

Ik heb hem een mailtje gestuurd met de vraag even naar dit topic te kijken.

Link naar reactie
  • 0

Dank Rony dat je me attent maakte op deze draad.

 

Mijn aanraakscherm heb ik laten maken bij een bedrijfje in Voerendaal (NL).

Ze verkopen daar diverse soorten en maten. Voor elk wat wils, ook voor de Mac-gebruiker. Het scherm werkt inderdaad perfect.

Ik heb een inbouwscherm laten inbouwen in een Samsung TV. Dit inbouwen gaat overigens lang niet altijd soepel; dat hangt af van de kast van de monitor en inhoeverre die 1 millimeter extra schermdikte toelaat.

 

http://www.a1touch.nl/Built-in%20Touch%20Screens.htm

Drivers: http://www.a1touch.nl/Software.htm

Ik heb dit nog niet onder Intel en/of Leopard kunnen testen.

 

Verder: Star bon printers en kassalades werken inderdaad goed. Brother wordt ook goed op Mac ondersteund. Die gebruik ik op mijn werk i.s.m. http://www.Checkoutapp.com

Link naar reactie
  • 0
Ja... zo'n touchscreen... dat zou pas echt speelgoed zijn zeg! Spijtig dat ze bij Apple zoiets nog niet hebben. Of bestaan er touchscreens die werken op MacOSX en liefst op de nieuwe Leopard? Heeft iemand ervaring met touchscreens in combinatie met MacOSX?

 

Eén van de grote merken is ELO. De Belgische importeur daarvan zit in Geel, de naam van 't bedrijf ontsnapt me momenteel. ECS?

http://www.ecsgeel.com/

 

Werken zeer goed met de Mac. Emuleren gewoon een muis via USB. ELO maakt ook "overlays" om bestaande schermen aanraakgevoelig te maken, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...