Ga naar inhoud

Open brief aan de afzager van de flitspaal


AvD

Aanbevolen berichten

Je kunt niet de hele dag met FileMaker bezig zijn. Dus lees ik ook wel eens de krant. En wat staat daar nu? Iemand in Beerse heeft een flitspaal afgezaagd en meegenomen! Ik dacht eerst - zoals iedereen - dat het een wraakactie betrof: je bent boos omdat je geflitst bent en je zaagt dus dat ding tegen de vlakte om er thuis in alle rust je woede op te koelen.

Dat de werkelijkheid iets ingewikkelder kan zijn, kwam gisteren toevallig aan het licht toen mijn bank, nog maar eens een keer, vroeg om een kopie van de identiteitskaart door te sturen, zodat witwassers (net zoals hardrijders) op tijd gevat en passend behandeld kunnen worden.

 

Op zich niet zo erg - natuurlijk - want elke bank doet dat voor elke rekening. Alleen stond daar dat kleine onschuldig ogende zinnetje: mensen met een electronische identiteitskaart moesten wel een apart "bewijs van woonst" leveren, want een adres staat op die nieuwe kaart niet meer vermeld (kwestie van je privacy te respecteren). De overheid zorgt er dus voor dat ons adres niet meer te grabbel ligt, maar wil het anderzijds wel kennen. Dat ze het eerst zelf weggestopt heeft, laten we hier even terzijde. Gelukkig geeft de brief van de Postbank een nuttige tip: je kan je adres bewijzen door een snelheidsovertreding mee te sturen. Ja, dat staat er, echt! Een parkeerbon is ook goed. Snel op zoek dus naar een flitspaal.

 

Tja, en dan blijkt dat een of andere asociale kerel die net heeft omgezaagd.

 

PS Voor onze Nederlandse vrienden: dit is België.

Link naar reactie

Ze schijnen in 't Belgenland goed overweg te kunnen met cameras.

 

Dien een wetsvoorstel in om bij iedere flitspaal een bewakingscamera te zetten die bewaakt wordt door een bewakingscamera.

Om te beletten dat die dan allemaal weggezaagd worden laat je die bewaken door een bewakingscamera die bewaakt wordt door een bewakingacamera.

 

Het basisprobleem is het zagen. Dus om dat beletten hang je al die cameras onderaan een heliumballon. Kan niet meer afgezaagd worden en dan is dát probleem al uit de weg 8O

Link naar reactie
Heb je hooguit nog een probleem bij de Postbank, maar na de eerste de beste overval kennen ze je daar ook wel zonder identiteitsbewijs.

Ik denk dat de prijs voor de beste work around naar SuperWimmie gaat. Zo zie je maar hoe nuttig FileMaker is in het werkelijke leven.

Link naar reactie

Wachteseffe...

 

Da's asociaal.

 

Geen werk meer voor de leverancier van 't ijzer.

Geen werk meer voor de lasser.

Geen werk meer voor de slotenmaker die het slotteke levert.

Geen werk meer voor de graver van 't putteke.

Geen werk meer voor de electrieker.

Geen werk meer voor de verfaanbrenger.

Geen werk meer voor de vervanger van de camera.

Geen werk meer voor de vervanger van 't filmke.

.....

.....

 

Ik pleit voor méér palen, méér flitsers, meer cameras.

Ik rij toch niet in Belgie.... 8)

Daarom, doe ze nogges vol....

Link naar reactie

Je bedoeld... 't bespaart werk?

 

Laten we Filemaker dan ook maar in de prullebak gooien :!:

Tenzij de fun-factor maatgevend is.

 

Eén dorpje bij mij vandaan hadden ze ook een paar van die flitspalen staan. Het dorpje klaagde over het te hard rijdende verkeer en dit was dus de beloning.

Totdat bleek dat de eigen inwoners met stip genoteerd stonden met het behalen van bekeuringen...

Gevolg: menig spuitbus zwarte verf over de glaasjes en zo'n ding doet dan helemaal niets meer. Weg identiteitsbewijs.

Oom agent maakte dat steeds weer schoon en uiteindelijk hadden ze de paal ook halverwege met de gasbrander overmidden gezaagd en de kop ervan meegenomen.

Waar die gebleven is weet niemand, maar er zijn vermoedens over een groene tractor met blauwe aanhanger waar er maar ééntje van bestaat in dat dorp.

 

Uiteindelijk hebben ze de hele weg opnieuw opgeknapt en drempeltjes en vluchtheuveltjes neergelegd.

 

Dus: werk voor:

- ambtenaren

- wegbeheerder

- stratemaker

- asfaltleverancier

- leverancier wegmeubilair

- stoeptegelleverancier

- leverancier zandpakket

- leverancier rioleringsbuizen

 

Kosten: 2,3 miljoen euro waar mensen flink van gegeten hebben. Zet dat maar eens tegenover de kosten van zo'n afgezaagde flitspaal. Dan is zo'n nieuwe weg over pakweg 28.321 jaar toch goedkoper.

Link naar reactie
Je bedoeld... 't bespaart werk?

 

 

Nope....het pakt werk weg en we zitten in 't café.

 

...en heuvelkes zetten is tenandere ook geen oplossing.

Of misschien wel voor André, als hij er hard genoeg over rijdt dat hij airborned.

Krijgt hij dan een boete als laagvlieger en heeft gelijk een briefje van de poolies om bij de bank binnen te doen.

 

Want daar begon het allemaal mee 8)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...