Jump to content
  • 0

File van server halen


VickB

Question

Posted

De FM Server Admin Console 9 voorziet het uploaden van een database naar de FM Server van een klant ver weg.

 

Maar het omgekeerde is er niet.

 

Ik heb echter een lokale versie nodig hier op kantoor.

 

Ik kan, uiteraard, inloggen op de database via fmnet en daar wijzigen wat ik met volledige toegangsprivileges allemaal kan, en ik kan ook alle mogelijkheden van de Server Admin Console gebruiken.

 

Iemand suggereerde een backupschedule aan te maken om het bestand weg te schrijven naar een lokale computer hier op kantoor, maar ik twijfwl of dat kan.

 

Heeft iemand raad?

 

BVD

11 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
Posted

Inderdaad moet je een backup downloaden. Wanneer deze op de server staan (staat), dan kan je daar wel bij via ftp. De gehoste database zelf mag je sowieso niet downloaden, omdat die open staat.

  • 0
Posted (edited)

Servers zijn doorgaans goed beveiligd tegen toegang van buitenaf en met normale FTP-programma’s gaat downloaden dan niet zomaar.

 

In zo’n geval werkt TeamViewer uitstekend. Op zowel de server als de lokale computer moet de teamviewerclient geïnstalleerd zijn en op de server moet je in kunnen loggen als administrator via schermdeling of iets soortgelijks (win of mac).

Edited by Guest
  • 0
Posted

Een andere optie is drive mapping via RDP. Op Windows via Remote Desktop Client, of op Mac via het fantastische freeware programma Cord. De laatste versie van Cord heeft ook drive mapping.

Je sleept dan je backup simpelweg naar je lokale drive, die je kan zien in je RDP sessie.

  • 0
Posted

 

Maar je kunt wel TeamViewer opstarten natuurlijk...

 

Bij TeamViewer heb je iemand nodig 'aan de andere kant' om de sessie op te starten.

 

Als er iemand aan de andere kant zit heb je TeanViewer niet nodig.

 

Ik meen van de OP te begrijpen dat er niemand aan de andere kant is.

 

Het zou compleet remote moeten gebeuren.

  • 0
Posted

Ik herken die problematiek. Het kan zich met name voordoen wanneer een developer die werkt op afstand het slachtoffer dreigt te worden van een kwaadwillige klant: deze beweert dat een bepaalde feature van een solution niet werkt. De developer logt in met zijn Admin-rechten en constateert dat het wel werkt. Als hij het 's anderendaags aan een collega wil demonstreren, en hij logt weer in, dan ziet hij dat de klant op een of andere manier netwerkmatig de toegang onmogelijk gemaakt heeft (of erger nog: door een oneerlijke collega heeft laten blokkeren): inloggen kan niet meer, en bewijzen dat het wel werkt dus ook niet.

Mijn idee is dat als een Admin een databank mag oploaden, hij die ook weer zou moeten kunnen downloaden, en dat zonder enige assistentie van de andere kant.

  • 0
Posted
Bij TeamViewer heb je iemand nodig 'aan de andere kant' om de sessie op te starten.

 

Ik ging er even vanuit dat je administrator-toegang hebt tot de server en dan kan je remote toegang krijgen met remote desktop of schermdeling of iets dergelijks. Degene aan de andere kant ben je op dat moment gewoon zelf. Wanneer je geen administrator-toegang hebt dan gaat het hele verhaal inderdaad niet op.

  • 0
Posted

Teamviewer kan ook op servers worden geinstalleerd, die staat dan constant op "uitluisteren", waardoor je op elk moment toegang kan krijgen.

 

Werkt erg prettig, op deze wijze "bewaak" ik diverse servers van mijn klanten.

 

Teamviewer remote werkt overigens zowel op Apple als Windows.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Answer this question...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...