Ga naar inhoud
  • 0

ernstig probleem: records kwijt van een hele dag werken


Vitruvius

Vraag

Er is blijkbaar een ernstig probleem met fm go waarbij ik nu al op 2 iPads heb vastgesteld dat filemaker go zijn records niet opslaat.

 

vb: je begint 's ochtends met 50 records. op het einde van de dag (met tussendoor van en naar de app te wisselen) heb je er 100, plots open je je databank opnieuw en heb je er nog maar 50, die waarmee je begonnen bent. De rest is foetsie, alsof ze er nooit geweest zijn en dit in verschillende tabellen.

OF je kopieert je databank vanuit iTunes en je opent die op je computer : 50 records terwijl op je iPad er 100 zijn, die 100 zijn even later ook op de iPad nog maar 50 records.

 

Heeft iemand dit probleem nog voorgehad, uiterst vervelend.

Link naar reactie

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Beide iPad's hadden voldoende opslag capaciteit.

Bij één iPad werd het probleem vast gesteld op het einde van de dag, deze iPad heeft die dag nooit aan een computer of netwerk gehangen. Dus van enige vorm van synchronisatie is geen sprake.

Bij de andere iPad werd de databank manueel op de computer gezet, een vorig bestand was niet aanwezig. Op de computer stond alles behalve de laatste dag, op de iPad was die informatie op dat moment nog opvraagbaar. Bij het wisselen naar een andere layout (zelfde tabel, geen script) was de informatie van die dag plots weg.

 

Ik heb het idee dat FMGo alle info opslaat in het RAM geheugen en pas opslaat wanneer je de databank effectief sluit.

Dus misschien was er te veel info, en is FMGo tilt geslagen.

 

Het probleem reproduceren is geen optie. Ik ben nu als de dood dat het nog eens voorvalt.

Link naar reactie
  • 0

Het is voldoende om in een aantal veelgebruikte scripts het "Flush Cache to Disk" commando te steken.

Hierdoor forceer je dat FileMaker Go z'n gegevens wegschrijft naar flash memory.

Het lijkt me een goed idee om een sessierecord aan te maken bij het openen van de file, en deze te markeren bij het sluiten, dus de OnFirstWindowOpen en OnLastWindowClose aan een scriptje te hangen die dat voor je doet.

Op die manier kan je tracen of het probleem niet ontstaat door het onverwacht sluiten van de database - typisch door een crash van de applicatie. Dan heb je immers sessie records die niet afgesloten zijn. In dat sessie record kan je ook wat statistieken bijhouden. Niet alleen de timestamp maar ook het aantal records in de verschillende tabellen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...