Ga naar inhoud
  • 0

Krijg IWP niet in orde

Donamd

Vraag

Geplaatst:

Heb in het verleden hier ook al mee bezig geweest, maar tot op heden nog steeds zonder resultaat.

In mijn toepassing heb ik via Samengebruik -> Instant Web Publishing aangezet en de poort is ingesteld op 80.

Het lokaal IP adres is 192.168.1.5.

Mijn Internet komt via Belgacom en ik heb een BBox2 staan. Hier heb ik via Advanced Settings -> Lan Server een nieuwe regel toegevoegd met volgende waardes :

Public Start Port 80

Public End Port 80

Lan Start Port 80

Local IP Adres 192.168.1.5

Via een internet toepassing controleer ik of poort 80 open staat.

Dit is in orde.

Via internet met What is my IP bekom ik mijn extern ip adres.

Nu dacht ik dat als ik het extern ip adres ingeef in een browser gevolgd door :80 vb xx.xx.xx.xx:80 dat ik dan op mijn toepassing zou moeten komen. Doch lukt niet ?

Wat zie ik over het hoofd ?

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst:

Ik heb in mijn toepassing poort 8080 geselecteerd en ook de regel in de modem aangepast naar 8080.

Eveneens een test gedaan of poort 8080 nu open staat en dit is inderdaad het geval.

Als ik via mijn internet browser het extern IP-adres ingeef nu gevolgd door :8080 lukt het nog steeds niet.

Ik krijg in mijn browser http-fout 403

• 0
Geplaatst:

Inderdaad, ik heb de wifi verbinding van de ipad uitgezet en via mobiele data een verbinding gemaakt en dan lukt het inderdaad wel.

Blijkbaar lukt dit niet via uw eigen netwerk.

• 0
Geplaatst:

Bij Belgacom is poort 80 standaard geblokkeerd je moet die openen via hun webportaal.

En het is bij belgacom inderdaad niet mogelijk om van op het LAN via het vast IP adres terug te komen. (of het is mij iig nog niet gelukt)

(ik zou voor Telenet gaan ;) )

• 0
Geplaatst:
En het is bij belgacom inderdaad niet mogelijk om van op het LAN via het vast IP adres terug te komen. (of het is mij iig nog niet gelukt)

(ik zou voor Telenet gaan ;) )

Het is toch niet zo heel belangrijk om vanaf het LAN via je externe IP terug te komen? Ik neem tenminste aan dat je eigenlijk via http://www.jouweigendomeinnaam.be oid wilt terugkomen op je server. Dat is heel gemakkelijk op te lossen door op computers in je LAN de hosts-file aan te passen. Die kan je op MacOSX vinden door de terminal te openen en daarin in te tikken:

sudo nano /etc/hosts

en dat bestand voeg je dan een regeltje toe met eerste het ipadres dat je wilt doorsturen en daarna de alias(sen) met komma (,) gescheiden:

192.168.1.5  www.jouweigendomeinnaam.be

daarna sla je op met ctrl-o en dan enter, daarna kan je nano en de terminal weer sluiten.

Op windows doe je precies hetzelfde door notepad als administrator te openen en daarin

C:\Windows\System32\Drivers\etc\hosts

te openen

Als je dat op een laptopje doet, moet je er even aan denken dat wanneer je elders bent je hosts-file ook weer even aan te passen door de regel uit te schakelen. Mocht je overigens geen volledige naam, maar gewoon een ip-adres willen gebruiken, dat kan natuurlijk ook ;-)

• 0
Geplaatst:

Nee helaas niet, want apple wil niet dat buiten de scope van je app op de iPad/iPhone, bestanden wijzigt. Het bestand bestaat wel op de iPad, maar je kan er alleen bij komen als je hem jailbreakt.

Een soort proxy-app zou uitkomst bieden, maar die is in de app-store niet te vinden. (ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat nog geen enkele slimmerik zo'n app heeft geschreven, dus hij zal niet door de ballotage bij Apple zijn gekomen)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...